philips hue

פיליפיס (Philips), שברשותה בין היתר שורת מוצרי הנורות החכמות Philips Hue, הודיעה במהלך תערוכת IFA 2017 בברלין כי תחל לשתף פעולה עם שורה של ספקי תוכן כדי להתאים את מוצריה החכמים לתכנים המשתנים בטלוויזיה כמו סרטים, סדרות, מוזיקה ומשחקים, במסגרת טכנולוגיית "Hue Entertainment".

המטרה היא שהנורות יידעו לזהות איזה תוכן מתנגן או מופעל במסך הטלוויזיה או ברמקולים, ולשנות את צבעיהן בהתאם. כך למשל, בעת צפייה בסרט המצויר "מואנה", הנורות יוכלו להעצים את האפקטים שנראים על המסך כמו למשל לשנות צבעים לצבעי טורקיז כאשר יש סצנות שמתרחשות בים, או ליצור אפקטים שונים של תאורה בהתאם לשירים שבסרט. כמו כן, התאורה תתאים את עצמה לסצנות המתרחשות בתוכניות – תהבהב באדום כאשר מישהו נהרג על המסך וכדומה.

בנוסף הודיעה פיליפס כי הנורות יעבדו בשילוב עם משחקי וידאו כדי לדמות תאורה של פיצוצים ואקשן לפי המתרחש במשחק, ואפילו ייצרו אפקטים מיוחדים בזמן הגעה לשיא חדש או לציון דרך מהותי במשחק. כך למשל, האור בבית יכול להפוך לאדום ברגע שאחוזי החיים של שחקן מסוים מגיעים לרמות נמוכות במיוחד.
החברה טוענת כי מבחינה טכנית, הדבר יתבצע באמצעות עדכון תוכנה לדור השני של הגשר (Philips Bridge) המחבר בין הנורות, שיקבלו כל המשתמשים דרך האוויר במהלך חודש דצמבר.

פיליפס אף השיקה שלוש נורות חדשות –  Philips Hue White Ambiance Cher Suspension fixture שמתאימה במיוחד לפינות אוכל, Philips Hue White Ambiance downlight שמתאימה לנורות תקרה ו-E12 candle שמדמה אור נר בצבעים שונים. במקביל הודיעה החברה כי מארזי הנורות החכמות שלה יכללו כעת גשר + 4 נורות במקום 3, ויעלו 99 דולר עבור אורות לבנים, 149 דולר עבור נורות עם מתג עמעום ו-199 דולר עבור נורות צבעוניות.