נתונים ראשוניים לגבי מכירות המחשבים האישיים ברבעון השלישי של חברת מחקרי השוק גרטנר (Gartner) מראים שהאופטימיות מהרבעון השני יכולה להמשיך. לפני הנתונים ששחררה החברה הייתה במהלך הרבעון הזה עלייה של 0.1% לעומת המכירות ברבעון המקביל ב-2017, וזה המשך למגמה החיובית המתפתחת מהתחלת השנה. המכירות היו יציבות וזאת למרות בעיות מלאי של אינטל (Intel) שלפי גרטנר בטווח הרחוק לא תהיה לכך למעשה שום השפעה, גם בגלל הצמיחה של AMD בשוק.
ברמה הגלובלית מי שנהנה מהפריחה היחסית הן שלוש היצרניות הגדולות, בעוד ששאר השחקניות בשוק חוות ירידה. כך, לנובו (Lenovo) צמחה לעומת הרבעון השלישי בשנה שעברה ב-10.7% והגיעה לנתח שוק של 23.6% בשוק המחשבים האישיים עם כ-15.9 מליון יחידות.
גם HP במקום השני צמחה במונחים של שנה לשנה אם כי באופן מתון יותר של 6.2% והיא נהנית מנתח שוק של 21.8% ומשלוחים של כ-14.6 מליון יחידות. דל צמחה באופן דומה, ב-5.2%, ונתח השוק שלה גדל מ-15.2% ל-16%.
שאר החברות בצמרת רשמו ירידות, והקשה מכולן היא של אסוס (Asus) שצנחה ב-15.9% וירדה מהמקום החמישי לשישי. המכירות שלה ירדו מכ-4.8 מליון יחידות לכ-4 מליון בלבד, ונתח השוק צנח מ-7.1% ל-6%. אייסר (Acer) עלתה למקום החמישי עם מכירות של כ-4.1 מליון יחידות ונתח שוק של 6.1%, אבל גם היא חוותה ירידה, אם כי של 5.7% ‘בלבד’, לעומת הרבעון השלישי בשנה שעברה.
אפל (Apple) נותרה במקום הרביעי עם מכירות של כ-4.93 מליון יחידות ונתח שוק של 7.3%. היא סבלה מירידה של 8.5% במשלוחים לעומת התקופה המקבילה לפני שנה.
שאר השוק סבל ירידה ממוצעת של 9.8% ובסך הכל נמכרו ברבעון השלישי של השנה הנוכחית קצת יותר מ-67.2 מליון מחשבים.
כשכל סלולרי גדל במעבד ומסך ורוב האנשים בדרכים.. וזמן הפנאי הביתי מצטמצם -זה רק מובן