אפליקציית Moovit לניווט חברתי חכם בתחבורה הציבורית, ממשיכה להתרחב במהירות ונכנסת לתחום הכרטוס בסלולר ((Mobile Ticketing.
כחלק מאסטרטגיית הצמיחה הגלובלית של החברה המבוססת על שיפור חוויות השימוש של מיליוני הנוסעים בתחבורה הציבורית ברחבי העולם, פיתחו ב Moovit מערכת כרטוס חכמה שתשולב באפליקציה.
המערכת תושק לראשונה בחודש הבא בפולין לאחר שהחודש נחתם ההסכם המסחרי בין Moovit לבין רשות התחבורה הפולנית. כמו כן החברה קיבלה אישור ונמצאת בתהליכי הכנה מתקדמים להשקה גם בספרד.
Moovit מספקת למשתמשים פיתרון כולל עבור נסיעות בכל סוג של תחבורה ציבורית – חיפוש ואיתור כל המידע הרלוונטי, מידע על זמני ההגעה ומיקום כלי התחבורה בזמן אמת, תכנוני מסלול, ניווט ליעד וכעת גם רכישת כרטיסים – הכל דרך הסמארטפון האישי.
אין יותר צורך לעמוד בתור, בכסף מזומן, בכרטיסי נייר או כרטיסים אלקטרוניים. כל הרכישות, השימוש והניהול של כרטיסים לכל סוגי התחבורה הציבורית, ייעשו באמצעות האפליקציה.
למערכת הכרטוס החדשה גמישות בהתאם לדרישות ותקנים שונים ברחבי העולם. היא כוללת אפשרויות רכישה לכל סוגי הכרטיסים (בודד, כרטיסיה, לזמן מוגדר וכו’) ותומכת בהתאמת מחיר הכרטיס על פי סיווגו האישי של המשתמש (אזרח ותיק, סטודנט וכו’).
המערכת מציעה שיטות אימות מגוונות – בין היתר תתאפשר סריקת מסך הכרטיס הסלולארי מול מכשור ייעודי, אימות הכרטיס על ידי הנהג ובנוסף, פותח יישום ייעודי עבור כרטיסנים באמצעותו יוכלו לסרוק את מסך הכרטיס הסלולארי של הנוסעים.
למשתמשים מוצעים מגוון אפשרויות תשלום כגון כרטיסי אשראי, PayPal ועוד. הרכישה והשימוש בכרטוס הסלולארי מאובטחים באמצעות תהליכי אימות לכרטיס האשראי, הזנת קוד זיהוי אישי ואף צילום של הנוסע בתוך האפליקציה.
פיתוח שירות הכרטוס התאפשר בזכות ההיכרות העמוקה של Moovit עם מפעילי תחבורה ציבורית ועם הדרישות ברחבי העולם. השירות החדש פשוט ליישום והטמעה בכל השווקים בהם Moovit פועלת.
האפליקציה אשר הושקה לפני כשנתיים ממשיכה להתפשט – חצתה את רף 2 מיליון המשתמשים לאחר שבשלושת החודשים האחרונים הכפילה את מספר המשתמשים. Moovit כבר פועלת בלמעלה מ-65 ערים בכ-20 מדינות מסביב לעולם. בישראל, יותר מחצי מיליון נוסעים משתמשים ביישום.
ל- Moovit יותר מ- 3.5 מיליון בקשות משתמש יומיות למידע זמן אמת. האפליקציה מפיקה 10 מיליון דיווחי משתמש מדי יום ומספקת כ- 3 מיליון תכנוני נסיעה בחודש. החברה מצפה לחצות את רף 3 מיליון המשתמשים לפני סוף שנת 2013, ולהרחיב את פעילותה לכ- 100 ערים ברחבי העולם.
“בראש ובראשונה Moovit היא אפליקציית חינם לטובת ורווחת המשתמשים” מסר ניר ארז מנכ”ל החברה. “הצעת כרטיסי התחבורה הציבורית היא מבחינתינו המשך ישיר של שיפור השירות עבור הנוסעים שיוכלו מעתה לרכוש ולנהל את הכרטיסים ביתר קלות, ללא תורים וללא צורך בתשלום מזומן”.
*הודעה לעיתונות