מה דעתכם אם הייתם צריכים לשלם על כתיבת סטטוס בפייסבוק? לא, לא צריך לשבור חסכונות כי זה עוד לא קורה אבל זהו כבר לא צעד דמיוני. פייסבוק תחל בקרוב לאפשר לגולשים להבליט את הסטטוס שלהם יותר מהרגיל ולהדביק אותו בראש העמוד לתקופה ארוכה כדי שיותר חברים יוכלו לצפות בו וזאת, בתמורה למחיר הנע בין סנטים בודדים למספר דולרים, כך לפי TC. גולש יוכל להעלות תמונה, קישור או טקסט, ובלחיצה על ה-“Highlight”, תוצג אפשרות להבליט את הסטטוס ולשלם עליו באמצעות חשבון PayPal או פייסבוק קרדיט.

בפייסבוק אמרו בעבר כי סטטוס שגולשים כותבים מגיע בממוצע רק לכ-12% מהחברים, כך שאפשרות שכזו יכולה להגדיל את נתוני החשיפה גם למשתמשים פרטיים וגם לחברות מסחריות ולהגדיל עוד קצת את מקורות ההכנסה לחברה, אך אל תרוצו לבדוק אם נוספה אצלכם האפשרות שכן היא זמינה רק למספר משתמשים מוגבל ובפייסבוק רוצים לבדוק ולדעת את תגובת הקהל לפיצ’ר החדש. “אנחנו כל הזמן בודקים תכונות חדשות ברחבי האתר. בדיקה מסוימת זו פשוט בודקת האם הגולשים מתעניינים בשיטה זו של שיתוף עם חברים.” אומרים בפייסבוק, כאשר הסטטוס המובלט לא יהיה בצבע שונה או בעל סימן כלשהו, אלא יהיה כסטטוס רגיל לכל דבר.

סטטוס לא אמין
היום בעידן הדיגיטלי, גודש המידע הוא עצום, ואנחנו מנסים לסנן את החדשות הרלוונטיות והאמינות ביותר מבחינתנו, אך מה יקרה כאשר חבר מעלה סטטוס מקודם? האם עלינו לחשוש שיש כאן אינטרס מוסתר? חברות רבות כבר “התלבשו” על משתמשים פופולריים שמקדמים עבורם מוצרים בתמורה להטבות או כסף, אך המנגנון של פייסבוק לרוב מקדם ומבליט את הסטטוסים של החברים הקרובים ביותר שלנו או סטטוסים הפעילים יותר שקיבלו לייקים ותגובות. בדרך זו, נקבל, בין אם נרצה או לא, סוג של סטטוסים ממומנים, שלא לדבר על ספאם לא רצוי שיחדור לפיד שלנו ואת זה, לא בטוח שכולם ירצו לקבל.

-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.