אם רוצים לראות עד כמה ההשפעה של כרום (Chrome), הדפדפן מבית גוגל (Google) על שוק הדפדפנים גדולה, אפילו יותר מאשר חלקו של הדפדפן בשוק, צריך לשים לב להתנהלות של שאר השחקניות בשוק הדפדפנים: גוגל פשוט מושכת להתנהלות שלה את כל מי שמתמודד מולה, כאילו הייתה כהן גדול בבית המקדש של האינטרנט.

כידוע, שיטת העבודה של גוגל היא עבודה בשלושה ערוצים בפיתוח הדפדפן: גרסה יציבה שמופצת לקהל הרחב באתר הרשמי להורדת הדפדפן, ערוץ שמוקדש לגרסאות בטא וערוץ שמוקדש לגרסאות למפתחים. זו הסיבה שהגרסה היציבה של הדפדפן נמצא כבר במספר 11 למרות שזה הדפדפן הכי צעיר בין חמשת המובילים.

לאחרונה עברה גם מוזילה לשיטת הערוצים כדי לזרז את הוצאת הגרסאות של פיירפוקס (Firefox) עם ערות Urura לקדם מפתחים לצד ערות בטא וערוץ סופי, ועכשיו גם אופרה (Opera) מצטרפת לחגיגה עם ערוץ מפתחים חדש שנקרא Next שמאפשר למי שמעוניין בכך להוריד גרסאות מוקדמות של הגרסה הבאה של הדפדפן, מבלי לפגוע בהתקנה של הגרסה היציבה הנוכחית, עבור כל סביבות העבודה הראשיות: חלונות, לינוקס ומקניטוש.

שני הבדלים ויזואליים בין גרסת ה-Next לגרסה היציבה או גרסת הבטא של הדפדפן: הלוגו הוא בצבע לבן ואילו כפתור האפשרויות של הדפדפן הוא בצבע כחול במקום אדום. גרסת ה-Next גם תתעדכן באופן אוטומטי בכל פעם שתהיה מהדורה חדשה שלה (אלא אם העדכון האוטומטי יבוטל על ידי המשתמש).

הגרסה הראשונה של אופרה בה נעשה שימוש בשיטת הערוצים היא אופרה 11.50, ואחד הדברים החדשים שמוצעים היא האפשרות להתקין הרחבות במסך 'החיוג המהיר' של הדפדפן שמשמש אצל רבים כעמוד הבית: הרחבות אלו מאפשרות להשתמש בעמוד הזה כעמוד 'חי' וזה אומר שאפשר להתקין יישומונים שמתעדכנים בזמן אמת ומציגים כל הזמן מידע חדש, כדוגמת יישומון שמראה את מזג האוויר או יישומון שמהווה קורא  RSS קטן.

-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.