מאז חודש נובמבר האחרון, מציעה נטפליקס (Netflix) משחקים להורדה דרך האפליקציה הרשמית שלה למכשירי iOS ואנדרואיד. לאורך השנה צמח הערוץ החדש הזה עבר ל-24 משחקים שונים שזמינים רק למנויים, ללא פרסומות וללא צורך ברכישות מתוך האפליקציה. נטפליקס כבר הודיעה כי בכוונתה לסיים את שנת 2022 עם לא פחות מ-50 משחקים באוסף.
אולם מחקר שוק שבוצע בידי אפטופיה (Apptopia), המתמחה במחר שוק האפליקציות, ו-CNBC חושף כי לפחות בינתיים, המאמץ הגדול של נטפליקס בתחום, שכלל רכישת תוכן וחברות פיתוח בעשרות מיליוני דולרים, מתקבל באדישות כמעט מוחלטת מצד המנויים עצמם.
מתוך 221 מיליון המנויים של נטפליקס ברחבי העולם, רק 1.7 מיליון משחקים במשחקיה על בסיס יומי. בחישוב פשוט, פחות מאחוז אחד מלקוחותיה של נטפליקס בחרו ליהנות ממשחקי החברה, המוצעים להם כאמור ללא תוספת תשלום.
נטפליקס עצמה מודה כי טרם הצליחה ‘לפצח’ את קטגוריית הגיימינג, ומדובר בהשקעה לטווח ארוך. כאשר מנכ״ל החברה גרג פיטרס נשאל על עסקי הגיימינג של החברה לפני מספר שבועות בשיחה עם משקיעים, הצהיר כי מדובר עדיין בעסק ניסיוני. ״המטרה ארוכת הטווח שלנו היא להתמקד ביכולתנו ליצור תכנים המחוברים לעולמות, לדמויות ולסיפורים שאותם אנו בונים״. נכון להיום, מיעוט מבין המשחקים בקטלוג של נטפליקס אכן מבוססים על מותגי החברה, כדוגמת משחק המבוסס על הסדרה Stranger Things.
בצד החיובי, נראה כי הורדות המשחקים של נטפליקס נמצאות כעת במגמת עלייה, לאחר דעיכה שנמשכה מספר חודשים. השאלה המרכזית היא האם תצליח החברה לבסס את מעמדה בתחום בטרם המשקיעים, שכבר הפילו את שווי החברה ביותר ממחצית במהלך השנה האחרונה, יאבדו את סבלנותם.