לרגל השקת CalFixnet בדקה חברת Cal את הרגלי הקניות של ישראליים באינטרנט ואתרים בינלאומיים. על פי בדיקת מחלקת האנליזה שלCal עולה כי הצרכן הישראלי מעלה באופן עקבי את רכישותיו באתרי האינטרנט הבינלאומיים. על פי הממצאים, כמות העסקאות בשנה האחרונה עלתה ב-19% לעומת אשתקד בעוד מחזור העסקאות באתרי אינטרנט בחו”ל עלה ב-27% לעומת שנת 2014.
מחזור ממוצע לכרטיס ביום הרווקים עמד על 297 ₪ השנה לעומת 273 ₪ אשתקד גידול של 9%. המחזור גבוה ב 135% מיום רגיל (בהשוואה לגידול של 118% מיום רגיל אשתקד)
משנת 2011 ועד היום, בכל שנה נרשם גידול ממוצע של כ- 30% בכמות הקניות באתרי אינטרנט בחו”ל. הגידול המצטבר הגבוה ביותר נרשם השנה, כאשר הלקוחות הישראליים הגדילו את כמות הרכישות ב-306% ביחס לשנת 2011. סכום העסקה הממוצעת ב- 2015 עמד על 220 ₪. הנתון המפתיע הוא שדווקא סכום הקנייה הממוצע יורד בהדרגה משנת 2011 – בה סכום קנייה הממוצע עמד על 241 ₪ , למרות שכמות העסקאות המבוצעות גדלה. הדבר נובע בעיקר מהעובדה שהצרכן הישראלי המקוון קונה בשנים האחרונות יותר מוצרים שמחירם זול יותר, ובכך מוריד את ממוצע מחיר הקנייה.
ומה הישראלים הכי אוהבים לקנות? בניגוד למה שנהוג לחשוב, ענף האופנה ממוקם במקום הרביעי ברשימה. במקום הראשון נמצא ענף התיירות, ואחריו ממוקמים ענף הפנאי והבילוי וענף הציוד והמשרד. את הרשימה סוגרים ענפי האירוח והמזון (בין השאר כי לא נהוג להזמין מזון באתרים לא ישראליים).
לעת עתה, הישראלים מעדיפים את הקנייה המאובטחת ב- PAYPAL, שנמצאת בראש הרשימה. בהמשך הרשימה, הישראלים משלמים הכי הרבה דרך גוגל, אמאזון ופייסבוק. חברת אפל וקבוצת אתרי הקמעונות המקוונת ALIEXPRESS נמצאים רק במקומות ה6-7. יחד עם זאת חשוב לציין כי אופי האתרים שונה: בעוד פייפאל הינו אמצעי תשלום הרי שאלי אקספרס הינו אתר קניות.
דורון ספיר, מנכ”ל כאל, מסר: “השקת כרטיס ה- CalFix net היא בשורה צרכנית בשוק כרטיסי האשראי, זו הפעם הראשונה שחברת כרטיסי אשראי מעניקה ללקוח החזר כספי על הוצאות הנעשות במט”ח הן באינטרנט והן בחו”ל. מהבדיקות שערכנו עולה כי הישראלים מגדילים את היקף הרכישה באינטרנט ולכן יצרנו מוצר שיעניק מענה לביקושים הולכים וגדלים לקניות המקוונות, שההטבה הטמונה בו הינה החזר כספי לקניות ב’עולם האמיתי’ “.
*הודעה לעיתונות
התמונה באדיבות Shutterstock