בהודעה של קארל פיי (Carl Pei) על האירוע ההכרזה המתוכנן של מכשיר ה-OnePlus 3, הוא גם הודיע כי תם ונשלם עידן ההזמנות שנדרשו כדי לרכוש את מכשירי החברה ודגם החדש יימכר כבר מרגע ההשקה ללא צורך בהזמנה וכך גם המכשירים העתידיים שלה.
בתחילת דרכה של החברה ב-2013, היה חוסר וודאות לגבי צפי כמות הצרכנים שירכשו את OnePlus One ובשל מחיר הנמוך לא רצו להישאר עם עודפי ייצור, כך נולדה לה מערכת הזמנות שנועדה לווסת את כמות ההזמנות, לבקר את המלאי ולדאוג כי אלו לא יימכרו בבת אחת למספר מוכרים או משווקים. למרות זאת והדאגה כי הלקוחות לא יידרשו לחכות פרק זמן בלתי ידוע כדי לרכוש את המכשיר, הדבר גרם לבסוף לביקוש גדול עוד יותר ודחיות באספקות.
בדור השני, OnePlus 2, אמנם החברה גם כן השתמשה במערכת ההזמנות, אולם היא סיפקה במקביל מלאים גדולים למשווקים רבים בסין, כך היא הצליחה “לשחרר את הפקק” ולספק את המלאים והביקוש שהיה גדול עוד יותר מהדור הראשון.
כאמור, החל מ-OnePlus 3, החברה נוטשת את המערך השיווקי הזה והמכשירים יהיו זמינים לרכישה באתר החל מרגע ההשקה, מעט אחרי האירוע שייערך ב-14 ליוני ובו ניתן יהיה לצפות באמצעות משקפי מציאות מדומה ואלה שהיא החלה בחלוקה ללקוחות שונים.
OnePlus כבר גדלה והיא בוגרת מספיק כדי להבין כי היא הייתה חייבת לזנוח את מערכת ההזמנות כדי שהלקוחות ימשיכו להגיע ובמיוחד היום כאשר המחיר של שאר המתחרות נמוך ותחרותי לא פחות.
כתב: מיכאל לנדה
בארץ לא היו הזמנות מלכתחילה אצל C Data
הגיע הזמן. אף פעם לא הבנתי מדוע לא היה אפשר להזמין באתר ופשוט הייצור היה לפי ההזמנות. כך החברה לא היתה נתקעת עם מלאי עודף וכל מה שהיה נדרש זה להגיד ללקוח בעת ההזמנה את מועד ההגעה של הטלפון, לדוג’ בעוד כך וכך שבועות בהתאם לצבר ההזמנות.
כי בקו ייצור לא מייצרים אחד אחד, אחד אלא בכמות של אלפים לכל הפחות. לדעתי הם המתינו לכמות מסוימת של הזמנות בפועל ואז יצאו לייצור כדי למזער את הסיכון.