קארל פיי, המייסד השותף של חברת OnePlus הסינית, מבקר בימים אלה בארץ במסגרת ההשקה של המכשיר בישראל, ובכנס Mobile 2016 של עיתון “כלכליסט” העניק ראיון מיוחד בו הוא מכיר בכוח הצרכן הישראלי, ומבטיח לפעול למען הוזלת מחירי הסמאטרפונים של החברה בישראל: “השמועה בישראל נעה ממש מהר, מפה לאוזן”, אמר, “ישראל היא המדינה השנייה בעולם מבין המדינות שבהם יש הכי הרבה חיפושים לנפש על הטלפונים שלנו… אנחנו כבר מתקרבים ל־100 אלף משתמשים בישראל, אנשים פשוט קראו על המוצר והמותג, ניסו את המכשירים והמליצו עליהם לחברים”.
המחיר של OnePlus 2 בישראל – מבין היקרים בעולם
כשנשאל פיי על המחיר הגבוה של המוצרים שלו בארץ (כ-610 דולר לעומת 389 בארה”ב), ענה כי הוא מודע לבעיה, וטען כי היא נובעת מהבדלי רגולציה: “יש הבדל ניכר במודל העסקי ובעלויות התפעול שלנו בשתי המדינות, ואנחנו עדיין צריכים שולי רווח כדי לשרוד. אין מה לעשות, אנחנו לא מחלקים את המוצרים שלנו בחינם… במדינות שונות יש עלויות תפעול שונות, ובישראל הוא יקר ב-33% מארה”ב בגלל היטלי יבוא שאנחנו לא שולטים בהם. אנחנו תמיד שואפים להביא את המחיר הטוב ביותר לצרכן, אבל אני לא יכול להבטיח דבר לגבי המחיר בישראל. זה תלוי ברגולציה כאן… אנו פועלים להוריד את המחירים ולספק חוויה טובה יותר ללקוחות שלנו בישראל”.
פיי אף התייחס לשיטת ההזמנות של החברה של “חבר מביא חבר”, אשר אינה תקפה בארץ משום שהחברה עושה משלוחים רק לארה”ב, וטען כי כל אחד יכול לקבל הזמנה אך ייאלץ לייבא את הטלפון לארץ באופן פרטי. מכיוון של-OnePlus אין עדיין נציגות רשמית בארץ, ניתן להשיג אותם כאן רק דרך חברות ייבוא פרטיות או ומפיצה מורשית אחת, חברת סי־דאטה, שתציע אותם דרך החנויות המקומיות החל מהשבוע.