פעם היה לי בלוג שקראתי לו “החיים זה לא בשבילי“, וכמו רבים אחרים הוא שהה באכסניה הנפלאה של ישרא-בלוג, בראשית ימיה, כשיריב חבוט עשה הכל והחזיק הכל, אני כמובן הייתי תמים וטרי אז בימים ההם, והאכסניה של ישרא-בלוג, עם הידע המועט שלי ב-HTML, התאימה לי לי אז, לפני כשמונה שנים תמימות.
אפילו השקעתי קצת בעזרים טקטיים וזה אומר בעיקר כפתורים של בלוגים אחרים שאהבתי והכי חשוב, כפתור לאינדקס הבלוגים הישראלים ומצד שני קישור לטבעת בלוגים ישראליים.
ככה ביצענו אז חיפושים כדי לאתר בלוגים. היינו זקוקים לאינדקסים מיוחדים או לטבעת שהובילה מבלוג לבלוג ולעוד בלוג כדי לאתר עוד כותבים ועוד דברים מעניינים, ומהרגע הראשון היו שם המון דברים מעניינים. המון כותבים מוכשרים בכל הנושאים, ואפילו אם אני לא חשבתי עוד אז לכתוב על מחשבים וכדומה בכך (טיפש, אה?) היו גם היו כאלה שעשו זאת.
זה לא שגוגל (Google) לא הייתה בסביבה. אבל אין כל קשר בין גוגל של אז לגוגל של ימינו אלו. היום? אם היו קוראים לה בשם אחר, מיקרוסופט (רחמנא לצלן), כבר היו כולם אומרים גוגל רע.
לא שאני חושב ככה. אבל גם אף פעם לא חשבתי כך על מיקרוסופט. לא במונחים של “רע” ו-“טוב”, ובטח לא כשאני משתמש בכל כך הרבה כלים של שתי החברות לעבודה היום יומית שלי, ואם נתרכז בגוגל: לכמה מכם יש חשבון בג’ימייל (Gmail)? אני גם בטוח שרבים מכם משתמשים בהרבה מאוד משאר השירותים שלה היא “תקועה” עמוק בחיים הממוחשבים שלנו.
די להציץ במה שקורה לאחרונה בשוק הדפדפנים כדי לראות עד כמה ההשפעה של גוגל עצומה, ועד כמה היא גוררת אחריה את היריבות שלה, ולא נגררת אחריהן.
מבין שלושת הדפדפנים הגדולים בשוק, כרום (Chrome) הוא עדיין, מבחינת נתח שוק הקטן ביותר מול אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט וכמובן פיירפוקס (Firefox) של מוזילה. עם זאת, מבחינת מספר גרסה הוא כבר עקף את שניהם.
אז מה עושים שני המתחרים העיקריים? מיישרים קו עם השיטה המטורפת משהו של גוגל. מיקרוסופט בקושי השיקה את גרסה 9, ואופ, בחוץ יש כבר גרסת סקירה מוקדמת של IE 10 ובמוזילה (Mozilla) בכלל הלכו צעד קדימה ועברו לאותה שיטת ערוצים כמו בגוגל כמעט בדיוק: ערוץ לא יציב, ערוץ בטא וערוץ יציב (וזאת מעבר לגרסאות הבנייה הלילית שמורידים אלה שממש משקיעים בעזרה בייצור הדפדפן הזה).
הבעיה היא שלגוגל יש כסף כדי לעבוד בשיטת הייצור הזו. העובדים שלה מקבלים משכורות יפות מאוד כדי לעשות את זה. אבל מוזילה, שהוא ארגון שמתבסס לחלוטין כמעט על הקהילה, האם הוא יצליח לעמוד בקצב הזה?
אבל גוגל עושה את זה, אז יאללה, גם אנחנו. לטוב… ואולי גם לרע. אל תתפלאו אחר כך שבעוד שנה מהיום ההבדל המהותי בדפדפנים יהיה כנראה הלוגו למעלה ולא יותר, כי אוטוטו צריך להוציא גרסה חדשה.
תקציר של רשומה שפורסמה במקור בבלוג החתול הטכני.
בקיצור מה כואב לך?
מאמר ללא שורה תחתונה וללא תוכן.