מדי חודש מפרסמת גוגל (Google) טבלה המציגה את נתחי השוק של הגרסאות השונות של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). מסיבה כלשהי גוגל לא שחררה את הרשימה ביוני, אבל השבוע היא שחררה את המספרים המעודכנים לחודש יולי, וגולת הכותרת הפעם היא שנתח השוק אנדרואיד אוראו זינק ל-12.1% לעומת 5.7% בלבד בפרסום הקודם במאי. עם זאת, וכשאנדרואיד פיסטוק כבר מתקרבת, אוראו עדיין רחוקה מלכבוש את השוק. ובכל זאת, מדובר בנתח שוק שגבוה במקצת מזה אליו הגיעה אנדרואיד נוגט לפני כשנה עם 11.7%.

עם זאת ההפצה של אנדרואיד נוגט היא עדיין המשמעותית ביותר עם 30.8% וירידה קלה בלבד לעומת 31.1% בבדיקה הקודמת, כשעל היקידה בהתקנות של גרסה 7.0 מכסה עליה מ-8.2% ל-9.6% של גרסה 7.1. אנדרואיד מרשמלו איבדה שני אחוזים כשירדה ל-23.5%, אך היא עדיין בשימוש ביותר בפי שניים מכשירי אנדרואיד מאשר אוראו. במקום השלישי ממוקמת מהדורת הלוליפופ עם 20.4% לעומת 22.4% במאי. קיטקט יורדת לראשונה אל מתחת לקו עשרת האחוזים עם 9.1% ממכשירי האנדרואיד בשוק, וכך אוראו בעצם עקפה אותה למקום הרביעי.

גוגל כבר עושה צעדים ראשונים במטרה לצמצם את הפיזור הגדול של אנדרואיד בין כל כך הרבה גרסאות וכדי להגביר את מהירות העדכונים בעזרת Project Treble, אך בינתיים זה לא בא לידי ביטוי ממשי.

השתתף בהכנת הכתבה: אופק כהן