יורוקום, נציגת נוקיה בישראל מציגה בארץ את זוג מכשירי ה-Windows Phone 8 החדשים, הלומיה 920 והלומיה 820 אשר הוכרזו לאחרונה ומגיעים עם תמיכה מלאה בעברית. המכשירים החדשים מהווים את מוצרי הדגל של החברה, אשר מקווה לחזור למרכז העניינים, וגם כאן בארץ זוהי ההשקה הראשונה למכשירי סמארטפון תוצרת החברה הפינית מזה כשנתיים.
מתחרים אמיתיים
נוקיה מכוונת את המכשירים לתחרות אל מול אנדרואיד ואפל, כאשר מכשיר הדגל הוא המושקע ביותר שהחברה מייצרת כיום ועומד בסטנדרט גבוה. הלומיה 920 מרכז לא מעט טכנולוגיה, כך הוא מציג לראשונה את טכנולוגיית הצילום PureView, זאת הקיימת במצלפון ה-Nokia 808. הוא מבוסס על מעבד Snapdragon S4 כפול ליבה 1.5GHz עם 1GB RAM ובעל מסך 4.5 אינצ’ מסוג Gorilla Glass ברזולוציה 1280×760 בצפיפות פיקסלים של 336ppi, שבנוקיה גאים לומר כי הוא כה רגיש, אשר הוא מסוגל לעבוד גם עם כפפות. עיצוב המכשיר זהה לדורות הקודמים ומיוצר מיחידה אחד חזקה (Unibody) מפוליקורבנט והמוטיב המרכזי בעיצוב הם הצבעים הרבים.
בחברה מתפארים במיוחד במצלמת ה-8 מגה פיקסל, הראשונה להגיע עם מייצב תמונה אופטי המשולב בחיישן של Carl Zeiss. לדברי החברה, מדובר במצלמה המהירה ביותר בשוק המסוגלת לצלם 45 תמונות בשנייה וכוללת תכונות נוספות כדגומת איחוד צילומים במקביל לתמונה אחת, צילום פנורמה המתבצע באופן אוטומטי, Smart Shot המאפשר לבחור את התמונה הטובה ביותר בעת צילום של אנשים ו-Cinemagraph היוצרת אנימציית GIF לאובייקט ספציפי בתמונה (כדוגמת הסרטון הזה) ועוד. צילום הוידאו הוא באיכות 1080p וכולל 3 מיקרופונים פנימיים המאפשרים לצלם וידאו באיכות סאונד גבוהה.
מערכת ה-Windows Phone 8 מגיעה עם שלל שירותי נוקיה הכוללים בין היתר את Nokia Maps לניווט פנייה-אחר-פנייה כשמפות ישראל יגיעו בהמשך , Nokia Lance המציג בתי עסק ישירות על המפה מסביבונו בסיוע המצלמה (מציאות רבודה) ומספק מידע אודות מוקדי ענין בהתאם למיקום ונותן את כל המידע הרלוונטי אודות אותו מוקד כולל מפת הגעה, וכן חנות אפליקציות הכוללת כ-120 אלף אפליקציות שונות.
בחברה מדגישים בעיקר את היכולות הארגוניות של מכשירי Windows Phone 8, כשהם מגיעים עם אינטגרציה של שרת דואר ארגוני (Exchange), חבילת האופיס מלאה, ודפדפן האינטרנט אקספלורר 10 (עוד ממאפייני Windows Phone 8, ניתן לקרוא בפוסט השקת המערכת).
תקשורת ה-NFC משתלבת עם אביזרי נוקיה כדוגמת הרמקול הנייד ועל ידי קירוב המכשיר לאביזר הוא מתממשק אליו ללא מגע, מתחיל לנגן אוטומטית ומבצע זיווג Bluetooth לתקשורת האלחוטית. ישנו גם מטען אלחוטי כמשטח הטענה עליו מניחים את המכשיר והוא נטען וכן אביזרים נוספים.
לומיה 820
מכשיר הלומיה 820 הוא קטן יותר בהשוואה ל-920 וגודלו של המסך הוא 4.3 אינצ’ ברזולוציה 800×480. עיצובו מעט שונה המאפשר להחליף פאנלים בצבעים שונים. הוא מגיע עם אותו מעבד כפול ליבה, תקשורת NFC ו-GPS, כאשר המצלמה עדיין 8 מגה פיקסל אולם ללא מייצב אופטי פנימי.
ואולם בישראל המכשירים לא יגיעו מהר כפי שקיווינו, אלא הם יושקו בסוף השנה הנוכחית – תחילת ינואר, זמן רב לאחר השקת המכשירים של HTC וסמסונג בישראל. סדרת הלומיה צפויה להגיע לכל שלושת המפעילות הגדולות ובהמשך גם לשוק החופשי.
נוקיה עד לפני שנתיים הייתה נחשבת ליצרנית המובילה בתחום הסמארטפונים, אך עם הגעת מכשירי האייפון והאנדרואיד וחוסר היענות מצידה לשוק, גרם לה לירידה חזקה בתחום. גם בארץ נוקיה הייתה מהמובילות בתחום הסלולר, אולם מאז כניסת החברה למכשירי ה-Windows Phone לא הושק אף מכשיר בשל חוסר התמיכה בעברית בגרסאות הקודמות. כעת מקווים ביורוקום לחזור בחזרה לשוק ולהוות תחרות אמיתי למכשירי הסמארטפונים של המתחרים.
וידאו: הצצה ראשונה למכשיר הלומיה 920
יש דברים טובים מאוד בלומיה 910. ממליץ לכל אנשי האייפון ואני בניהם לעזוב את האייפון ולעבור ללומיה. מכשיר שנותן לך הכל יותר מהאייפון. נמאס לנו מהתקלות הרבות שנוצרים כל פעם.
שלום יורוקום:
מה נשמע עם ZTE?
https://www.tgspot.co.il/zte-official-launch-in-israel-by-eurocom/
יורוקום אמרו כי הם צפויים להכריז על מכשירים בקרוב. מעבר לזה הם לא סיפקו מידע.
איתי ידידי ערב טוב,
למעשה זו לא היתה שאלה, אלא יותר הערה מתובלת בקורטוב של ספקנות.
[ מי שיגיד שאני ציני או לוקה בסארקזם, לא ייתקל, הפעם (!), בהתנגדות קולנית מצידי ]
לנוכח דבריו של מנכ”ל יורוקום בארוע (בקשר לזמן הארוך מדי לטעמו בו נעדרו סמארטפונים תחרותיים מתוצרת NOKIA מהשוק – הערה שנאמרה כשמראה של אכזבה על פניו של מר גרינבאום, ככל הנראה מה- “התלהבות” שלו מנפלאותיו של סטיבן אילופ) ולנוכח הקרירות היחסית בהופעתו של סגנו יורם פרימרמן שהציג את הסחורה החדשה,
חשתי צורך להזכר בימי הקיץ הלוהטים בהם קיבלו ביורוקופ החלטה עיסקית מאד נבונה להקים לעצמם אלטרנטיבה למקרה שחלומותיו של אילופ יסתיימו בביעותים ובמפח נפש גדול.
בברכה,
א.
ZTE נשמעת כמו אנטי תזה לנוקיה: אפס כבוד עצמי, אפס מקוריות, ומחיר נמוך משמעותית מהתימחור המקובל.
כפי שהחכימנו הנקסוס 7 וקינדל פייר, מחיר מפתיע גורם למכירות מפתיעות.
ZTE נמצאת במקום גבוה בטבלת נתח שוק הסמארטפונים. מספר מקומות מעל נוקיה.
אינך מכיר את הלקוח הישראלי?
יורוקום יודעת את מעמדה של חברת נוקיה בישראל, הלקוח הממוצע יגיע לרכוש מכשיר ומיד יפמפמו לו בראש שזה “מכשיר של נוקיה”, “נוקיה זה נוקיה”.
אני לא מדבר על השקרים בנוגע למערכת ההפעלה: “בדיוק כמו במחשב בבית”.
יורוקום תרוויח הרבה יותר על מכשירי הלומיה ולכן כדאי לה לדחוף אותם לכמה שיותר לקוחות. מנסים.. מ’כפת להם.
אלדר ידידי שלום,
סבורני אני “מכיר את הלקוח הישראלי”. אני מבין היטב את כוונתך.
אך בנוסף ללקוחות אני מכיר גם את המוכרים – ז”א את המפעילות.
אני מבקש לנצל את ההזדמנות כדי להזכיר לך ולגולשים עניין מסוים.
בחודש דצמבר 2009 החלו שלו המפעילות למכור אייפון- כתוצאה מהסכם מאד מאתגר הם חתמו עם חברת אפל, הסכם שחייב את המפעילות לעמוד במכסות מכירה נראו אז מאד גבוהות.
תוקפו של ההסכם היה לשלוש שנים בדיוק – הוא יפקע בחודש הבא.
ההגיון אומר שהמפעילות יחתמו על הסכם מחוד עם חברת אפל. טרם קמה מפעילה בעולם הכריזה שהיא מוותרת על ההזדמנות למכור את הסמארטפון הנחשק בתבל.
מכאן והלאה כל אחד יכול להרהר כיצד עניין זה ישפיע על המכירות ל סמארטפונים מתוצרת יצרן שיצא מהאופנה.
נא לא להתעלם מהתיעוב שחשות המפעילות ברחבי העולם כלפי מיקרוסופט בגלל, בין השאר, היותה הבעלים של שנואת נפשן SKYPE .
בברכה,
א.
מסכים. חלק גדול מההצלחה של האייפון היה בעצם ההסכמים השערורייתיים עם המפעילות.
נתי שלום,
ההסכמים מלפני קרוב לשלוש שנים – אותם אתה מכנה “שערוריתים” – הם הדבר הכי טוב שקרה לצרכן הישראלי באותה עת.
סוף סוף קם יצרן שהראה למפעילות איך צריך להתנהג מול צרכנים.
אפל אסרה על המפעילות לפתוח את האריזה של המוצר.
אפל אסרה על המפעילות ךזהם את תוכנת המוצר בשטויות שלהן.
אפל אסרה על המפעילות לתקן אייפונים וחייבה אותן להשתמש בשרותי מעבדת אפל באירופה.
אפל גרמה לירידת מחירים אצל המפעילות – ממצב של 169, 139, 129 ש”ח לחודש – פתאום הגיע עידן ה- 99 ש”ח לחודש.
=
אם יש ארועים דרמטיים בשנים האחרונות בענף הסלולאר בארץ הם שניים:
1 – כניסת האייפון
2 – פעולות הרגולטור בעידן משה כחלון.
בברכה,
א.
הבה נדייק…
אפל מעולם לא הייתה מופת של יחס כלפי צרכנים. (ISO סגורה, והמק לא ניתן כמעט לקיסטום) האיסור על פתיחת הקופסא נובע מהצורך הכפייתי שלהם לשמור על כל מוצר שלהם בשליטתם. במקרה דנן, אנחנו הצרכנים הרווחנו מכך.
מר כחלון פעל רבות ואני מעריך אותו מאוד, אך למעשה היה זה מר אטיאס (ההוא מהקריטוריונים) שהחל במהלך המבורך של ריסון חברות הסלולר. מר כחלון המשיך בתנופה ואף שיכלל את השיטה, אך שומה עלינו להיות נאמנים להיסטוריה.
ידידי,
אפל המציאה את היחס המופתי ללקוחותיה בתחומי פעילותה.
את הציון הזה לא נותנים מי שאינם לקוחות אפל, אלא מי שהם בפועל כן לקוחות אפל.
המידע הזה שאוב מכל הסקרים לשביעות רצון הלקוחות שנערכו בשנים האחרונות – תמיד אפל ניצבת בראש הרשימה.
זו המהות האמיתית של “נאמנות להיסטוריה”.
בברכה,
א.
על יחס פרונטלי ללקוחות כמו שמספקת אפל אנחנו יכולים רק לחלום כרגע כאן בארץ…
אך אני דיברתי על איך שאפל תופסת את בעלות הלקוח על המוצר שרכש. בזה ההשקפה/ אמונה שלה היא מחפירה ומחוצפת.
אביעזר, אני חייבת לציין שזוהי לא פעם ראשונה בה אני קוראת את תגובותיך/הערותיך/מסקנותיך הנהדרות בחיוך גדול!! מה אתה עושה בחיים אני יכולה לשאול?
נתי בוקר טוב,
אני שולל את המסקנות שלך באופן מוחלט.
רשמת:
” אני דיברתי על איך שאפל תופסת את בעלות הלקוח על המוצר שרכש. בזה ההשקפה/ אמונה שלה היא מחפירה ומחוצפת.”
אתה מתעלם מהמציאות באופן מעורר תמיהה.
להלן מספר עובדות:
1 – אפל פועלת בשוק חופשי לחלוטין ואינה מאלצת ולו אדם אחד לרכוש ממנה מוצרים ושרותים.
2 – אני חוזר: שביעות רצון של לקוחות בוחנים בקרב לקוחות בפועל של יצרן, ולא בקרב טוקבקיסטים שברובם לא היו לקוחות של אפל. איש לא שואל אותי על שביעות הרצון שלי ממכונית לנצ’יה משום שאין ברשותי מכונית של היצרן הזה (סתם בחרתי שם).
3 – שיעור העזיבה (לטובת מתחרים) של לקוחות אפל הוא הנמוך ביותר בעולם המיחשוב האישי. לכן “נאמנות הצרכנים” בקרב לקוחות אפל היא מושא לקנאה של כל היצרנים האחרים.
4 – שיעור שביעות הרצון של לקוחות אפל הוא הגבוה ביותר שקיים לפי אין ספור סקרים שנערכו בשנים האחרונות.
5 – מנהליה של אפל פועלים בדיוק כפי שמלמדים בכל בית ספר למנהל עסקים, בשקיפות מלאה. הם אינם מסתירים מידע מן הציבור (כפי שסמסונג עושה מזה מספר רבעונים, לאחר שהפסיקה לפרסם באופן רשמי את מספרי המכירות ביחידות של טלפונים סלולארים שהיא מכרה).
6- מנהלי אפל הם המנהלים היחידים בכל התעשיה הזו שמצליחים להגיע ליעד האידאלי של כל מנהל פירמה – כפי שמלמדים באקדמיה. מהו יעד זה?
היעד הוא להגיע לאיזון אופטימלי בכל החלטה ובכל פעולה בין האינטרסים של חמישה גורמים:
א – הלקוחות
ב – הספקים
ג – העובדים
ד – סעלי המניות
ה – המדינה ואיכות הסביבה
זהו מבחנו העליון של כל מנהל – לקבל החלטות שמאזנות את האינטרסים של חמשת הגורמים שמניתי.
עכשיו, ידידי נתי, אתה אמור להבין שכל אותן פירמות כושלות שצוברות הפסדים, מפטרות עובדים באלפיהם, מאבדות את עצמאותן ומבנה הבעלות שלהן עובר זעזועים, משאירות את לקוחותיהן ללא עידכונים סדירים או מאחרות זמן רב באסקפת עידכונים – ואני יכול להמשיך רשימה זו, אך אתה אמור להבין את העקרון – כולן מהוות כשלונות ולא הצלחות ניהוליות.
אפל נמצאת בכלל בליגה אחרת בכל הקשור לניהול מקצועי של פירמה. גוגל מתקרבת במהירות להיות פירמה מצטיינת גם היא – אלא שהיא פועלת בתחום אחר: היא סוכנות פרסום ענקית שמחלקת מוצרי תוכנה ב- “חינם” כדי להפיק הכנסות מפרסום.
דרך אגב: רשמת “בעלות הלקוח על המוצר שרכש”.
לדעתי אתה לא מבין את המשמעות של “בעלות”.
ראשית, הציבור אינו “בעלים” של כל מה שקשור לתוכנה – הציבור הינו “בעל רשיון שימוש”. ותו לא.
אתה ואני אינם בעלים של “חלונות” ולא של “אופיס”. אנחנו בעלי זכות שימוש לאחר ששילמנו דמי שימוש.
אנחנו לא בעלים של קניין רוחני.
שנית, וזו עובדה שרק מעטים מבינים אותה, מהבחינה הכלכלית גרידא, רכישת אייפון היא הכי זולה שקיימת כאשר עורכים חשבון ריאלי.
מדוע? מרבית הלקוחות קונים את הסמארטפון בחיוב חודשי אצל המפעילה.
חשוב עכשיו (ואני כבר כתבתי על כך לפני שנים) על לקוח של מפעילה שנמצא בשנת 2010 ויוכל לבחור בהתחיבות חודשית של 99 ש”ח בין אייפון לבין סמארטפון אחר.
אם חסר התבונה והמזל היה בוחר בנוקיה N8 או סמסונג אומניה הוא היה משלם ביוקר.
לא רק שהיה אוכל מרור מכל העיכובים בשידרוגים ובכל הדרעק שהמפעילות התקינו לו בטלפון, הוא היה יוצא ניזוק כלכלית בסכום משמעותי.
למה?
בגלל ה- TRADE-IN-VALUE. כאשר הוא היה מנסה למכור את הסמארטפון עליו שילם הרבה כסף, היה השוק לועג לו והוא היה מקבל הצעות מבישות.
לא כך המצב כאשר מישהו מנסה למכור אייפון יד-שניה.
בשפה מקצועית אומרים שלאייפון יש פחת מינימלי.
לאור כל השיקולים שמניתי, אני קובע באופן נחרץ וחד-משמעי:
אייפון-5 הוא הסמארטפון הכי משעמם בעולם ולכן הוא הסמארטפון הכי טוב בעולם.
זהו מוצר שנותן את התמורה האופטימלית לצרכן כאשר בוחנים את כל הגורמים ולא מתעסקים בשטויות שמעסיקות את קומץ הטוקבקיסטים המתלהמים המאפיינים אתרים כמו זה.
כאשר מתעוררת בעיה טכנית בסמארטפון של ישראלי, האמן לי שזה שבידו אייפון נמצא במצב טוב בהרבה מאשר כל מי שבידו סמארטפון מתוצרת אחרת. הוא יכול לסמוך על אפל הרבה יותר מאשר על שרות בישראל של מוטורולה, סוני-אריקסון, סמסונג, HTC, וכו’.
יש חוקים ברורים בקפיטליזם, בינהם:
“אין הצלחה כמו הצלחה”.
יש חוקים ברורים בקיפטליזם, בינהם:
שורת הרווח היא המבחן העליון למיומנות ניהול.
לגבי המשפט שלך “על יחס פרונטלי כמו שמספקת אפל אנחנו יכולים לחלום כרגע כאן בארץ….”
הרשה לי להזכיר לך את החשיבות העצומה של ישראל עבור חברת אפל. מכל המדינות בעולם ישראל היא המדינה היחידה מחוץ לארה”ב בה הוקם מרכז פיתוח של חברת אפל.
זו עובדה שחייבים להבין את המשמעות הגדולה שלה: זה הרבה יותר חשוב מהסוגיה “מתי נראה חנות אפל בתל-אביב (או בירושלים או באחת מערי השרון).
אני לא מבין איך חלק מציבור צרכני סמסונג בישראל עוצם את עיניו (ז”א משקר את עצמו) כאשר הוא מתעלם מהתנהלות חברת סאני בכלל והבעלים שלה בפרט וכאשר מתעלמים מהדורסנות של תאגיד המפלצת סמסונג במולדתו דרום-קוריאה. אלו הופכים להיות “צדיקים” רק נוצרת הזדמנות להשתלח בחברת אפל.
יום טוב,
א.
המפעילות מאוד לא מעוניינות להכנע שוב להסכם מגביל עם אפל, ומנסות להלחם בו באמצעות הממונה על ההגבלים העסקיים.
הן יודעות שכמה שאנחנו פרייארים, יהיה להן הרבה יותר קשה לדחוף כאלה כמויות של אייפונים לשוק במצבו הנוכחי.
אגב, גם הRESALE VALUE של מוצרי אפל הוא כבר ממש לא מה שהיה פעם. מי שקנה בשנה שעברה גלאקסי 2 במקום 4S ומוכר אותו עכשיו, מפסיד על הטלפון שלו פחות ממי שקנה אייפון בשנה שעברה ומוכר אותו עכשיו. מי שקונה עכשיו וחושב על יחס עלות תמורה- יקנה נקסוס 4. אפילו אם ישלם על מסים ומשלוח, עדיין הפחת שלו יהיה הכי נמוך בשוק- גם אם לא ימכור אותו לאחר השימוש.
מי שיקנה נוקיה- יהנה מהפחת הכי גבוה…
שאלתי פעם איש נשוא פנים מדוע זה רכש לו מכשיר מדגם “WAVA” של סמסונג? וכה ענה לי: “אינני יודע איזה מכשיר זה, בסלקום נתנו לי ואמרו שזה טוב…”
לא אהבתי,הממשק לפי דעתי מאוד חסר ומשעמם
מחירים?
לא נמסרו.
בשמיים.
לא אהבתי את הממשק. הקונספט של אנדרואיד/אייפון יותר נוח מהאריחים האלו.
הקונספט של אנדרואיד ואייפון זה לא קונספט.
זה ערימת אייקונים שתקועה על המסך.
פה יש באמת חידוש.