מכשירי המותג נוקיה (Nokia) מקבלים את עדכוני האנדרואיד מהר יותר מכולם. כך עולה ממחקר של חברת המחקר קאונטרפוינט (Counterpoint) שבדקה את התנהלות היצרניות הגדולות בתחום עדכוני הטלפונים החכמים המבוססים על מערכת ההפעלה Android (אנדרואיד) של גוגל (Google).
בין השאר בדק המחקר את כמות המכשירים של כל חברה שזכו לשדרוגים. HMD Mobile, האחראית למותג נוקיה, דורגה במקום הראשון לאחר שעדכנה 96% ממכשיריה ל-Android 9 במהלך השנה הראשונה להשקתה; למקום השני הגיעה סמסונג (Samsung) שעדכנה 89% ממכשיריה; במקום השלישי נמצאת שאומי (Xiaomi) שעדכנה 84%; ברביעי וואווי (Huawei) שעדכנה 82%; בחמישי לנובו (Lenovo) שעדכנה 43%; בשישי אופו (Oppo), שעדכנה 35%; בשביעי ויוו (Vivo), שעדכנה 18%; ובמקום השמיני LG, שעדכנה 16%.
נתון נוסף שבדקה Counterpoint הוא מתי החלה כל חברה לעדכן את דגמיה למערכת ההפעלה החדשה. גם כאן לנוקיה יש פער אדיר במקום הראשון, לאחר שהחלה את העדכון חודש בלבד לאחר השקת Android 9 Pie. לעומתה סמסונג משתרכת הרחק מאחור, מאחר שהחלה את העדכון רק 5 חודשים לאחר שגוגל שחררה את מערכת ההפעלה. בינתיים, יצרניות כמו שאומי, וואווי, לנובו, LG ואף ויוו החלו בהוצאת העדכונים לפני החברה הקוריאנית השולטת בשוק ללא עוררין.
ב-Counterpoint ציינו כי הנתונים צריכים להוות קריאת השכמה לחברות, שכן משך הזמן שאנשים שומרים על הטלפון הנוכחי שלהם עד להחלפה הולך וגדל וכבר נמצא על כ-30 חודשים בממוצע – מה שאומר שלמרות שיותר מכשירים נמצאים בשימוש יותר שנים, רוב היצרניות מעדכנות רק את מכשירי הדגל לאחר השנה הראשונה, ומשאירות את שאר המשתמשים עם גרסאות ישנות ופרוצות.
בנוסף סמסונג מובילה מסיבה פשוטה שהיא מוכרת הרבה מכשירים שכבר באים עם מערכות הפעלה חדשות ואז כאשר הגיע הזמן מגיע לעדכן היא פשוט מוציאה דגם חדש.
ממה שאני זוכר, נוקיה מוכרת בעיקר מכשירים נקיים (ONE או סגנון ONE)
כך שאין להם הרבה התאמות לעשות לפני שהם משחררים עדכון
בנוסף, מס’ הדגמים שלהם זעיר בהשוואה לסמסונג
עוד עניין,
לפי הגרף הראשון בשנה+ האחרונה LG מכרו מכשירים עם גירסה 5.1 ו-ALCATEL מכרו מכשירים עם 4.4
נשמע לי מוזר משהו…
קנו אך ורק אייפון או פיקסל
אפשר גם דגמי ONE
25% מחיר מפיקסל/אייפון ו-70% ביצועים