חברת נוקיה הודיעה כי היא חתמה על עסקה למכירת שירות המפות שלה ‘Here’ לקבוצה של יצרניות רכב מגרמניה – ב.מ.וו (BMW), אאודי (Audi) ודיימלר (Daimler), תמורת סכום של 3.1 מיליארד דולר.
יצרניות הרכב, הנחשבות למובילות וליוקרתיות בתחומן יחזיקו כל אחת בשליש מנתח חטיבת המפות, אך זו עדיין תוכל להתקיים עצמאית ולהמשיך את שיתופי הפעולה שלה עם חברות מתחרות אחרות – בניהם גם פייסבוק. כיום, חטיבת המפות של נוקיה מעניקה את שירותה כיום לכ-80% מהמכוניות בעלות מערכות ניווט באזור צפון אמריקה ואירופה ומעסיקה כ-6,500 עובדים במרכזי הפיתוח שלה בכל העולם.
על פי הדיווח, מטרתה של נוקיה במכירת השירות שלה הוא להאיץ את תהליך בניית התשתיות לפיתוח הפלטפורמה וכי הרכישה נועדה על מנת להבטיח את השארתם של מוצרי Here לזמן ארוך אשר יישארו כפלטפורמה פתוחה, עצמאית ומניבת ערך למפות מבוססות ענן ושירותים סלולריים אחרים, שיהיו נגישים לכל הלקוחות מתעשיית הרכב וכשירותי צד שלישי שונים.
כחלק מתהליך, השינוי שהחברה עוברת לאחר רכישתה על ידי מיקרוסופט על מנת להפוך ליצרנית ציוד התקשורת הגדולה בעולם היא נפתרת מכל החטיבות שלא קשורות לכך ומוכרת אותן.