בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר עולמות טכנולוגיים שונים המשתלבים יחד ויוצרים בעבורנו מוצרים חדשים וטובים יותר. רבים מהשילובים יצרו מוצרים מצליחים מאוד כדוגמת מכשירי הסלולר כנגני מדיה, מחשבי הטאבלט כמחברות דיגיטלית, בתים חכמים ועוד. שילוב נוסף ודיי מפתיע, אמור להגיע אלינו מנוקיה המעוניינת להרחיב את היכולת הטכנולוגית בתחום הרכב. נכון שלנוקיה אין כל מושג ברכבים, אך השילוב בין השניים יכול להיות דווקא מעניין מאוד. בכוונתה של נוקיה ליצור סטנדרט למערכות חכמות בתחום הרכב ולחתום על הסכם עם יצרניות הרכב הגדולות כדוגמת אאודי, BMW, מרצדס, פורשה ופולקסווגן, ולספק להם מערכת חכמה המאפשרת התקנת אפליקציות ותוספים שונים ובכך לפשט את השימוש היומיומי עבור הנהג. שילובים אפשריים הנראים לעין הם הטמעת מערכת הניווט המקיפה של נוקיה בלוח השעונים כך שבדומה לתמונה, נוכל לתכנן לנו מסלול או אפילו לנסוע בחופשיות ולדעת היכן אנו נמצאים ומתי אנו מתקרבים לפנייה או לסיבוב חד. אינטגרציות נוספות אותן יכולה לספק נוקיה מתייחסות לשמע הרכב אשר יספקו ממשק אינטואיטיבי יותר לצד יכולות עשירות עוד יותר מעבר למה שאנו מכירים היום. אין ספק שאם ואכן נוקיה תכנס לשוק הרכבים, היא יכולה לביא עמה שוק חדש של תחרות טכנולוגית, אולם סביר להניח כי גם מחירי המכוניות בהן ישולבו טכנולוגיות אלה יעלו בהתאם.
תאריך יעד או פירוט מדויק לגבי סוג היישומים והאינטגרציה עדיין אין, אך בעולם מתכננים לראות סימנים ראשונים כבר בדגמים הבאים של אאודי אשר הייתה לראשונה ששילבה יישום כלשהו של נוקיה בדגם קונספט שלה. הסיסמה של נוקיה שליוותה את השקת ה- N97 “העתיד כבר כאן” נראית מוחשית עוד יותר, בעיקר בעבור נוקיה שמנסה להתפתח לשווקים שונים מעבר לשוק הסלולר בו שלטה עד כה ביד רמה (מקור1, מקור2).
צילום: engadget.
התיאור שנתתם כאן אומר שזה GPS…
מה כבר צריך ברכב שיכול לתרום ולא להפריע לנהג?
אני דיי בטוח שלשחק golf tour בזמן נהיגה זה לא משהו..