עדכוני שירות ההודעות הפנימי של הרשת החברתית פייסבוק (Facebook) התחילו בימים האחרונים להיות מיושמים גם עבור מנויים ישראליים הרשומים לשירות. מנויים שכבר הופעלה בפרופיל שלהם המערכת החדשה ייתקלו בהודעה מתאימה שתוביל אותם לבחירת הדואר האלקטרוני שלהם בשירות, כשהסיכויים לקבל תיבת דואר על שם המנוי גדולים יותר עבור אלו שיגיבו מהר יותר – מיכל כהן, מצטערים, אבל michal.cohen@facebook.com יכולה להיות רק אחת.
כאמור לעיל, אלו שהשירות החדש כבר פעיל אצלם יכולים ליהנות, בין השאר, מכתובת דואר אלקטרוני חדשה עם הסיומת facebook.com שמאפשרת שליחת הודעות אל חשבון המשתמש בפייסבוק מתוכנות דואר ושירותים חיצוניים שמאפשרים שליחת דואר אלקטרוני. ניתן אף להחזיר תשובה להודעות שנכנסות משירותים חיצוניים, כולל הצמדת סרטון וידאו ו/או תמונה, אך לא ניתן ליזום שליחת דואר אלקטרוני לגורם חיצוני, כזה שאינו מנוי בפייסבוק.
השינוי העקרוני הנוסף הוא הפרדה ברורה בין הודעות שמתקבלות מחברים לבין הודעות שמתקבלות משירותים שונים באתר, כמו ממשחקים או חברות מסחריות, לאחר הרישום לדפים שלהם. כל ההודעות “המסחריות” מוצגות תחת הלשונית ‘אחרת’ (או Other) ואילו כל החברים פשוט מופיעים תחת הלשונית הראשית, ‘הודעות’. עם זאת, אולי כאפשרות למקצה תיקונים, ניתן לבחור את המיקום של משתמש באופן ידני. לא ניתן ליצור קבוצות עצמאיות מעבר לכך.
עוד שינוי בולט הוא קיבוץ כל ההודעות שקשורות למשתמש מסוים תחת שמו, כשבין ‘שיחה’ ל-‘שיחה’, כלומר כל ההודעות הנכנסות והיוצאות הקשורות לנושא מסוים, יש קו מפריד. השיחות האחרונות, מבחינת התאריך בו הן התחילו, מוצגות בתחתית הרשימה.
מעבר לכך יש מספר פעולות נוספות שאפשר לבצע עם כל שיחה וכל משתמש בכל מה שקשור לשליחת הודעות אחד לשני, ומבין כולן ניתן לציין את מסנן החיפוש החדש שמאפשר, בלחיצת כפתור, לסנן מבין כל רשימת ההודעות את אלו שטרם נקראו, הודעות דואר אלקטרוני בלבד ועוד.