ארבע שנים לאחר שהחלה את פעילותה בישראל, היום פרסמה נטפליקס (Netflix) לראשונה את רשימת התכנים הפופולריים ביותר בקרב משתמשיה הישראלים בשנה האחרונה.
במקום הראשון נמצאת עונה 3 של הסדרה הספרדית “בית הנייר” (La Casa de Papel / Money Heist); אחריה הסדרה האמריקאית “אלי” (The Spy) על המרגל הישראלי אלי כהן; במקום השלישי הסרט “תעלומת רצח” (Murder Mystery), בכיכובם של אדם סנדלר וג’ניפר אניסטון; במקום הרביעי הסרט האמריקאי “מחתרת השישה” (Underground Six), בו מככב ליאור רז לצד ראיין רייננולדס, מני לורן, דייב פרנקו ואחרים; במקום החמישי הסרט “האירי” (The Irishman) בכיכובם של רוברט דה-נירו ואל פצ’ינו; במקום השישי הסדרה “המכשף” (The Witcher); במקום השביעי הסרט “הדייט המושלם” (The Perfect Date); במקום השמיני הסרט “משולש הגבולות” (Triple Frontier); במקום התשיעי הסדרה “חינוך מיני” (Sex Educations); ובמקום העשירי הסרט “אתר הצלילה בים האדום” (The Red Sea Diving Resort), על מבצע המוסד להעלאת יהודי אתיופיה.
בחלוקה לפי סוגי תכנים, אחרי 4 הסדרות הפופולאריות ביותר שהוזכרו לעיל, משלימות את העשירייה עונה 4 של “ריק ומורטי” (Rick & Morty); “לא ייאמן” (Unbelievable); עונה 5 של “מראה שחורה” (Black Mirror); “אקדמיית המטרייה” (The Umbrella Academy); עונה 3 של “דברים מוזרים” (Stranger Things); ו”אי מציאות” (The I-Land).
בקטגוריית הסרטים, בנוסף לשישה שברשימת התכנים הכי פופולאריים, נמצאים בעשירייה “כמה רומנטי” (Isn’t It Romantic); “אל קמינו: שובט שורות – הסרט (El Camino: A Breaking Bad Movie); “נערה גבוהה” (Tall Girl); ו”אהבה היא השטח שלה” (Falling Inn Love).
בנוסף, פרסמה החברה את רשימת התכנים הדוקומנטריים הנצפים ביותר בארץ: במקום הראשון סדרת הטבע “כוכב הלכת המופלא” (Our Planet); במקום השני הסדרה “איוואן האיום” (The Devil Next Door); במקום השלישי הסדרה “האירועים הגדולים של מלחמת העולם השנייה” (Greatest Events of WWII in Colour), הכוללת שחזור סרטונים מתקופת השואה בצבע; במקום הרביעי הסדרה “בתוך מוחו של ביל: לפצח את ביל גייטס” (Inside Bill’s Brain: Decoding Bill Gates); במקום החמישי “מקרוב: נפלאות המוח” (Explained); במקום השישי “אל תתעסקו עם חתולים: המצוד אחר הרוצח מהאינטרנט” (Don’t F**k With Cats: Hunting an Internet Killer), שעלתה לפני פחות משבועיים; במקום השביעי “Homecoming: סרטה של ביונסה”; במקום השמיני הסדרה “אוכל רחוב” (Street Food); במקום התשיעי הסרט “המקרה המוזר והשערורייתי של פסטיבל Fyre”; ובמקום העשירי “פרטיות ופוליטיקה: פרשת קיימברידג’ אנליטיקה” (The Great Hack).
חשוב לציין כי מדידת הפופולריות של נטפליקס לא מבוססת על אנשים שצפו בתכנים במלואם, אלא לפחות ב-2 דקות מהם, ובמהלך 28 הימים הראשונים לאחר עלייתם לשירות. הרייטינג של “אל תתעסקו עם חתולים” מבוסס על הערכות לפי הצפייה בימים הראשונים שלה בשירות.
ישראלים משלמים יותר מקבלים הרבה פחות
נטפליקס ארה”ב
מחיר לUltra HD
15.99$ שהם 55.46ש”ח
סדרות 1326 = 100%
סרטים 4339 = 100%
נטפליקס ישראל
מחיר לUltra HD
60.90ש”ח
סדרות 143 = 10.78%
סרטים 438 = 10.09%
החישובים שלהם פשוט מגוחכים – 2 דקות צפיה זה חסר משמעות.