משרד התקשורת ונטפליקס (Netflix) הודיעו הבוקר רשמית כי החברה תגביל החל מהיום את איכות הזרמת הווידיאו בישראל, כפי שהיא עושה כבר מספר ימים באירופה.

ההפחתה מגיעה בעקבות פנייה של משרד התקשורת לחברה בשם ספקיות האינטרנט בישראל, שמדווחות בשבועיים האחרונים על גידול של 20-30% בתעבורת הנתונים ברשת לעומת ימי שגרה. עלייה הזו יוצרת עומסים בלתי רגילים, ולקוחות של מספר ספקיות, ביניהן בזק בינלאומי (014) וקוויק לינק (quicklink 011), התלוננו על איטיות בלתי נסבלת ואף ניתוקים של ממש.

לכן, החל מהיום ולמשך חודש, תוריד נטפליקס ב-25% את האיכות המרבית של הזרמת הווידאו בשירות ללקוחות ישראלים. בבלוג שלה מדגישה החברה כי לא מדובר בהורדת האיכות, וכל לקוח ימשיך לקבל את הרזולוציות עליהן הוא משלם. עם זאת, בכל רזולוציה יש לחברה מספר גרסאות של הווידיאו לרוחבי פס שונים, ולמשך תקופת המשבר היא חוסמת את הגישה לקידוד האיכותי ביותר בכל רזולוציה, כך שהלקוחות יצפו בווידיאו בקידוד חסכוני יותר אך איכותי פחות.

למרות ההפחתה באיכות, מחירי השירות יישארו בעינם כפי שהיו מאז הקפצת מחירי השירות בשנה שעברה – 32.90 שקל לחבילת ה-SD וצפייה על מסך אחד בכל רגע נתון, 46.90 שקל לחבילת ה-HD וצפייה ב-2 מסכים במקביל ו-60.90 שקל לחבילת ה-4K וצפייה ב-4 מסכים במקביל.

"משרד התקשורת עוקב מקרוב אחר שוק התקשורת, בדגש על מצב תעבורת הנתונים והעומס על רשתות התקשורת. ביקשתי מאנשי המשרד לבחון דרכים שיביאו להקלה על העומסים, ובין היתר לבצע פנייה בנושא לחברת נטפליקס. אני שמח שזכינו לאוזן קשבת מאנשי החברה, שנעתרה בזמן קצר לבקשה מתוך הבנת גודל השעה", מסר שר התקשורת, חה"כ דוד אמסלם.

מנטפליקס נמסר כי "בעקבות הדיונים עם משרד התקשורת הישראלי ובהתחשב באתגרים יוצאי הדופן שהעלה וירוס הקורונה החלטנו להתחיל להפחית את שיעורי הסיביות בכל השרתים שלנו בישראל למשך 30 יום. אנו מעריכים כי הדבר יפחית את העומס ברשתות הישראליות בכ-25%, ובמקביל יבטיח שירות איכותי למשתמשינו".

במקביל לנטפליקס, גם פייסבוק (Facebook) הודיעה על הגבלת נפח הווידאו ברשת החברתית שלה, כמו גם באינסטגרם (Instagram). דובר מטעם החברה מסר לתקשורת כי "על מנת להקל על כל עומס אפשרי על הרשת, נפחית באופן זמני את קצב נתוני הסרטונים בפייסבוק ובאינסטגרם באירופה. אנו מחויבים לעבוד עם שותפינו כדי להתמודד עם כל עומס על רוחב הפס במהלך תקופת הדרישה הגבוהה הזו, תוך וידוא כי אנשים יכולים להישאר מחוברים דרך האפליקציות והשירותים של פייסבוק במהלך מגיפת הקורונה".