נטפליקס (Netflix) משיקה השבוע לראשונה מנוי חינמי לשירותיה, אליו מתייחסת החברה כמעין “מנוי היכרות” שמטרתו לשכנע לקוחות להצטרף בשלב מאוחר יותר לחבילת מנוי בתשלום.
המנוי החינמי, הזמין בשלב זה ללקוחות במדינת קניה שבאפריקה בלבד, מוגבל לשימוש במכשירי אנדרואיד דרך האפליקציה הרשמית של נטפליקס. לצורך ההרשמה אין צורך בהזנת פרטי אשראי או כל אמצעי תשלום אחר, אם כי נטפליקס כן מבקשת לוודא כי גילו של הנרשם מעל 18. כדי לצפות בתכנים בטלוויזיה או במחשב, נדרש תשלום נוסף עבור מנוי מלא.
חבילת המנוי החינמית כוללת בשלב זה כרבע מהתכנים המוצעים בקניה, אם כי יאמר לזכותה כי נטפליקס לא מנסה לגרום למשתמשים להתאהב בסדרה מסוימת – ואז לדרוש תשלום עבור יתר הפרקים. במנוי החינמי ניתן לצפות בעונות מלאות של סדרות בהפקת נטפליקס, ללא כל הפרעה או פרסומות. מדובר, מן הסתם, בעונות מוקדמות יותר שעלו לשירות לפני מספר שנים.
בעבר הציעה נטפליקס למנויים חדשים תקופת ניסיון חינמית של 30 ימים, אך זו כבר אינה קיימת עבור לקוחות מארה״ב. בישראל עדיין ניתן מידי פעם ליהנות משירותי נטפליקס ללא תשלום למשך תקופה מוגבלת, כחלק ממבצעי שיווק הקשורים בחבילות משותפות עם ספקים נוספים כדוגמת פרטנר TV. לא ברור מה יעלה בגורלם של שיתופי פעולה כאלו, במידה והניסוי אותו עורכת החברה בקניה יצליח ויתרחב למדינות נוספות.