נטפליקס (Netflix) מצטמקת לראשונה מזה עשור. דו”ח החברה עבור הרבעון הראשון של 2022 מראה ירידה בכמות המנויים המשלמים. החברה איבדה בסך הכל כ-200,000 מנויים, ומצפה לאבד כ-2 מיליון נוספים במהלך הרבעון הנוכחי. בעקבות פרסום נתונים אלו, צנח שווי המניה של נטפליקס בלא פחות מ-25%.
בנטפליקס מספקים מספר הסברים לצניחה בכמות המנויים. תחילה, נאלצה החברה להפסיק את שירותיה בשוק הרוסי בעקבות המלחמה עם אוקראינה, מה שהביא לניתוק מיידי של מנויים רבים. בנוסף, מצביעה החברה על תופעה הולכת וגדלה של חשבונות משותפים, או שיתוף סיסמאות, כאשר חשבון אחד משמש מספר לקוחות במקביל. לפי הערכת נטפליקס, לצד 222 מיליון הלקוחות המשלמים שלה, נהנים משירותיה עוד כ-100 מיליון משתמשים שאינם משלמים כלל.
נטפליקס מציינת גם את התחרות הגדלה בשוק כסיבה נוספת לאובדן המנויים, מבלי לציין במפורש אילו שירותים מתחרים הם אלו האחראים לדעתה לנטישת לקוחותיה.
החברה מעוניינת כמובן להפוך את המגמה, ועל כן היא מצהירה כי תפעיל ״אמצעים אפקטיביים יותר״ לגביית תשלום מחשבונות משותפים. עד היום לא עשתה נטפליקס מאמץ גדול לחסום משתמשים המתחברים לשירות ממספר בתים במקביל, וייתכן שזה ישתנה בקרוב. אפשרות נוספת היא הצעה למנוי בהנחה למשתמשים המתגלים כחולקי סיסמאות, ונטפליקס כבר מנסה זאת במדינות מסוימות כדוגמת צ׳ילה ופרו.
תכנית נוספת עליה הכריזה החברה היא חבילת מנוי בתשלום מופחת, תמורת צפייה בפרסומות שיוצגו במהלך הסדרות והסרטים. זו תהיה מהפכה דרמטית בעבור נטפליקס, אולם השקה של תכנית כזו מתכוננת רק לעוד שנה או שנתיים לדברי החברה.
הבעיה שיש המון תוכן, ועכשיו הוא מפוזר על פני מספר פלטפורמות (דיסני, hbo, Amazon וכו’). מתי יבינו שאנחנו פשוט רוצים להיות מסוגלים לבחור במה לצפות ולא אוהבים שמגבילים אותנו? לכן הטורנט נהיה פופולרי שוב
נפלו על הראש, מנוי מוזל עם פרסומות.
אם כבר שחתמו מנוי חינם כולל פרסומות