צריכת תכנים לפי דרישה, וזאת באמצעות שירותי אינטרנט ולא חברות כבלים או לוויין, אמנם נמצאת בקו עלייה, אבל עדיין גם החברות שמספקות את השירותים הללו מודות שתופעת הניתוק מהכבלים עדיין לא צברה תאוצה.
אבל בראיון שנתן לאחרונה ריד הסטינגס, מנכ”ל נטפליקס (Netflix), ואחד ממייסדי החברה שהפכה עם הזמן לאחת מספקיות הטלוויזיה לפי דרישה המובילות בתחום, הוא כבר נוקב מועד שבו פחות או יותר המצב ישתנה מקצה לקצה. לטענתו זה רק שאלה של זמן, והוא צופה שתוך 10-20 שנה כל תעשיית הטלוויזיה, כולל הספורט, תעבור לאינטרנט. הוא גם מסמן את שידורי הספורט כאחד המניעים החזקים ביותר לאנשים להישאר מחוברים לכבלים וללוויין.
“מה שקורה עכשיו הוא שרשתות שידורי הספורט יעברו לשידור לפי דרישה – תוכלו לראות כל משחק, תוכלו לראות אותו בכל מכשיר וכדומה. כל הרשתות הלינאריות הנוכחיות, הן גם יעברו למודל שידור לפי דרישה”, הוא אמר.
הסטינגס ציין שבכל רבעון מצטרפים לנטפליקס מליוני משתמשים חדשים, הוא הוסיף כי הסיבה לכך ברורה: הרבה יותר נורמלי למשתמש לבחור מתי הוא רוצה לראות את הסדרה או הסרט שהוא אוהב, ולא לשבת ולחכות לשעה 6 או 8 בערב.