מחקר חדש של חברת Nielsen בקרב תושבי ארצות הברית מוכיח כי הדרישה לשירותי הזרמת מוזיקה ממשיכות לעלות בעוד רכישות מוזיקה דיגיטליות נמצאות בירידה.
על פי המחקר, מספר הרכישות למוזיקה דיגיטלית ב-2014 ירד בכ-9% לעומת שנה שעברה לכדי כמות של 117.6 מיליון, בעוד שירותי הזרמת המוזיקה ראו עליה חדה של 53%. הירידה של 9 האחוזים ברכישת מוזיקה דיגיטלית מתייחסת לקניית אלבומים, אם כי גם ברכישת שירים שלא כחלק מאלבום, חלה ירידה של 12% לעומת שנה שעברה.
אם לדבר במספרים, האמריקאים קנו 257 מיליון אלבומים בשנה החולפת, מתוכם רק 106.5 מיליון אלבומים נקנו בעותקים דיגיטליים. מצד שני, 164 מיליארד שירים הוזרמו השנה דרך שירותי הזרמת מוזיקה, לעומת 106 מיליארד בשנת 2013 – גידול כאמור, של 53%.
ניתן להסביר את הנתונים בכך שאנשים רוכשים פחות מוזיקה, אך מעדיפים לשלם על מנת לשמוע אותה בהזרמה דרך הענן. זה מסביר גם את העליה החדה בפופולריות של שירות Spotify ואחריום, וכן מוסיף מימד של היגיון לרכישה של חברת Beats Music שלה גם שירותי הזרמה, שעלתה לאפל לא פחות מ-3 מיליארד דולר.