אתרי תוכן רבים ברחבי הרשת מתקיימים הודות לפרסומות, אך לדעת משתמשים רבים אלו הפכו בשנים האחרונות לפולשניות מידי ומסכנות את פרטיות המשתמש. דרך אחת להימנע מכך היא להשתמש בחוסם פרסומות, אולם אלו מותירות את האתר נטול הכנסות ופוגעות ביכולתו לספק תוכן איכותי לגולשים. לארגון מוזילה (Mozilla), האחראי לפיתוחו של דפדפן האינטרנט פיירפוקס (Firefox), יש פיתרון אחר: תשלום דמי מנוי עבור ״אינטרנט ללא פרסומות״.
ההצעה של מוזילה עובדת כך: המשתמש בדפדפן משלמים תשלום חודשי של 4.99 דולרים, המתחלק בין אתרי התוכן בהם הוא מבקר. כך אותם אתרים נהנים מהכנסה אלטרנטיבית לפרסומות, ועל כן יכולים להסיר אותן לגמרי עבור המשתמשים המשלמים. בנוסף, כולל המנוי החודשי גישה לגרסאות אודיו מוקלטות של מאמרים נבחרים, ״המלצות בלעדיות״ על תכנים איכותיים, ואף אפליקציה ייעודית לצורך קריאת כתבות ארוכות יותר.
עוד מבטיחים במוזילה סנכרון מלא בין גרסת הדפדפן למחשב ובין הגרסה לטלפונים חכמים, וגלישה ללא פרסומות בשניהם. דבר אחד שחסר בפרטים שאותם פרסם הארגון עד כה הוא רשימה מלאה של אתרים המשתתפים במיזם שאכן מוכנים להסיר לחלוטין את הפרסומות מדפיהם בתמורה לחלק בהכנסות מדמי מנוי. בנוסף, כפתור הרישום לשירות מוביל נכון לרגע זה לסקר הבוחן את מידת העניין של המשתמשים במיזם החדש. עדיין לא ברור מתי יושק באופן רשמי, אם כי בסוף הסקר ניתן למסור כתובת מייל לצורך קבלת עדכונים בנושא זאת ככל הנראה כחלק מחבילת הפרימיום שהארגון מעוניין להשיק בקרוב.
למה להטעות? מדובר בסקר, ברעיון עתידי. יש אנשים שמקבלים אינפורמציה רק מהכותרות כי לעיתים אין זמן להקליק לכל כתבה וכתבה וכך יוצרים פייק ניוז. אתר ברמתכם מצופה ממנו לקצת אמינות.
אלה שניזונים מכותרות גם כן יוצרים את ה”פייק ניוז”. לכן מומלץ להעמיק קצת יותר.
אולי כדאי שתערכו את הכותרת קליט בייט הבזויה הזאת ותציינו שזה קשור לאתרים ספציפיים ושהדפדפן היה חינם, כרגע הוא בחינם, וימשיך להיות חינם