במסגרת כנס InContext שנערך אתמול (ד’) בסן פרנסיסקו, הציגו מוזילה וחברת הסטארטאפ הישראלית EverythingMe את שיתוף הפעולה החדש שלהן: לאנצ’ר חדש תחת שם המותג פיירפוקס, המיועד למשתמשי אנדרואיד.
עוזרים למשתמשים
לפני פחות מיומיים הודיעה חברת הסטארטאפ הישראלית EverythingMe על השקתו הרשמית של הלאנצ’ר שלה שיצא מבטא ויום לאחר מכן כבר הודיעה על התפתחות מעניינת בנוגע אליו. במסגרת הכנס שהתקיים בסן פרנסיסקו, שהוקדש כולו לדור הבא במובייל: מכשירים ניידים מבוססי הקשר, חשפה את שיתוף הפעולה שלה עם מוזילה.
במסגרת שיתוף פעולה זה, מתכננת מוזילה להשיק לאנצ’ר חדש בשם Firefox Launcher for Android, עליו עבדה ביחד עם החברה הישראלית. בבלוג הרשמי של החברה, הסבירה מוזילה כי היא מעוניינת לעזור למשתמשי האנדרואיד ולהביא להם את חווית הווב הטובה ביותר, בלי קשר למיקומם או אפילו לפלטפורמה בה משתמשים.
בעוד שמוזילה לא חשפה יותר מידי פרטים או תמונות מהלאנצ’ר החדש שלה, על פי התיאור והתמונה הבודדת שכן שחררה נראה כי מדובר על מוצר זהה לחלוטין לזה שהשיקה הישראלית השבוע. היתרון המשמעותי של המוצר המחודש הוא שיגיע במעטפת מעט יותר מוכרת, עם שמות המותגים פיירפוקס ומוזילה כרוח גבית חזקה.
אותה הגברת בעטיפה מגונדרת
בלאנצ’ר מבית מוזילה יוכלו המשתמשים למצוא המלצות על אפליקציות הרלוונטיות לשעה ביום או למיקום בו נמצאים, להתנסות בתיקיות חכמות המציגות אפליקציות עם מטרות דומות וכמובן להעזר בחיפוש החכם, שיציג אפליקציות קיימות במכשיר, אפליקציות הרלוונטיות להורדה ואפילו אפליקציות ווב הקשורות לנושא החיפוש.
אם שלושת הפיצ’רים הללו נשמעים לכם מוכרים אין זה מפתיע, שכן מדובר על אותה השימושיות שמציע הלאנצ’ר של EverythingMe. למעשה, מסתמן כי מוזילה לא שינתה אפילו את העיצוב הבסיסי, שכן התמונה ששיחררה נראית זהה לעיצוב הקיים של הלאנצ’ר מבית החברה הישראלית.
במסגרת ראיון שערך אתר TechCrunch עם אחד ממייסדי EverythingMe, עמי בן דוד, הסביר האחרון כי במסגרת שיתוף הפעולה הנוכחי גם החברה הישראלית צפויה להרוויח. שכן, במידה והלאנצ’ר מבית מוזילה יריווח באמצעות הפניית המשתמשים לאפליקציות מסויימות, הובלה לרכישה או הצגה של תוכן ממומן – הרווחים יתחלקו בין שתי החברות.
בן דוד אף מוסיף כי שיתוף הפעולה בעיקרו הוא עניין של הפצה. כיום ישנם למעלה מחצי מיליארד משתמשים המכירים, אוהדים ואף בוטחים בשמות המותגים מוזילה ופיירפוקס, בעוד שהישראלית רק החלה את צעדיה הראשונים בשוק וצריכה לבסס את מעמדה. בזכות שיתוף הפעולה תוכל החברה להפיץ את הטכנולוגיה שפיתחה למספר משמעותי של משתמשים, וכך למעשה להגדיל גם את רווחיה.
מבססות את הקשר
שיתוף הפעולה בין מוזילה לישראלית אינו מפתיע, במיוחד בהתחשב בעובדה שמוזילה היא אחת מהמשקיעות של EverythingMe, שהחלה בשיתוף הפעולה עמה על מנת להביא את החוויה ההקשרית גם אל מערכת ההפעלה האישית שלה, Firefox OS. עם זאת, למרות הפצתה של האפליקציה על ידי חברה מוכרת, אין ספק שמצפה לשתיים תחרות משמעותית בשוק הלאנצ’רים, על מסכיהם של המשתמשים.
הלאנצ’ר מבית מוזילה צפוי להגיע לגוגל פליי במהלך השבועות הקרובים, והלאנצ’ר מבית EverythingMe זמין רק למשתמשים בארצות הברית, אנגליה, ספרד וגרמניה – כך שיהיה עליכם להמתין בסבלנות על מנת להתנסות במוצר או להשתמש בדרכים מתוחכמות על מנת להשיג אותו.
בשורה התחתונה,יהיה עלינו להמתין לתגובתם של המשתמשים על מנת לראות האם הם נהנים מהחוויה המוצעת להם, או שמעדיפים להשאר עם הלאנצ’רים הקיימים והמוכרים שלהם על גבי המכשיר שברשותם.
כתבה חן אידן ופורסם לראשונה באתר גיקטיים.
עם כל הכבוד למוזילה, הוא כבר הוכיחה את עצמה, כמה היא גרועה בפלטפורמט אנדרואיד.
הדפדפן הכי טוב שלה לא עובד כמו שצריך. אפילו עם אתרי גודל העקית.
אני רק מקווה עדין שבקרוב יהיה שיפור בחווית המשתמש, אחרת הארגון לא ימשיך להוות אלטרנטיבה ויילך בעקבות האב שלו – נטסקייפ ז”ל.
eme launcher לא זמין בארץ למרבה האירוניה אבל כך אפשר להורידו מהפליי סטור
http://apps.evozi.com/apk-downloader/ הכנסו לכאן והכניסו את הלינק הזה
https://play.google.com/store/apps/details?id=me.everything.launcher&referrer=utm_source%3Dyoutube%26utm_campaign%3Dnewvid
וזהו.. תתקינו את הAPK
תודה שאתה מפרסם שיטה, שהאתר כבר פירסם