נראה כי גם שנת 2017 היא שנה מצויינת עבור סוני (Sony) ולמותג ה-PlayStation של החברה, כשזו פרסמה את נתוני המכירות של הקונסולה: נכון ל-3 בדצמבר נמכרו כ-70.6 מליון קונסולות PlayStation 4 ו-2 מליון משקפי PlayStation VR, משקף המציאות המדומה.
ביום שישי השחור ציין אריק למפל (Eric Lampel), ראש חטיבת PlayStation Network, כי ביום זה נשברו שיאי מכירות והיה זה יום השישי השחור הטוב ביותר למותג PlayStation. במסגרתו נמכרו יותר קונסולות בהשוואה לימי מכירות קודמים. ההנחות האגרסיביות הביאו לקפיצה ואלו סייעו ככל הנראה להגיע לציון הדרך המרשים.
מדובר בנתונים יוצאי דופן, גם אם משווים מול נתוני המכירות של ה-PlayStation 3, קונסולת הדור הקודם של הקונצרן היפני, שבמהלך 10 שנים נמכרו ללקוחות ‘רק’ 80 מליון יחידות. זאת בהשוואה ל-4 שנים שקונסולת ה-PlayStation 4 נמצאת בשוק.
אם משווים את נתוני המכירות אל מול קונסולת ה-Xbox One המתחרה, שעל פי הערכות נמכרו עד כה בין 30 ל-40 מליון קונסולות תוצרת מיקרוסופט (Microsoft). בנוסף לכמות החומרה הנמכרת לסוני ישנה עדנה גם בתחום התוכנה כשמעל ל-617.8 מליון עותקים נמכרו והורדו עותקיים פיזיים ודיגיטליים.
מספר רב של PlayStation VR
בעוד שיצרניות אחרות של מקפי מציאות מדומה כמו ה-Oculus Rift של פייסבוק (Facebook) או משקפי ה-VIVE של HTC נמכרו ביחידות של כמה מאות אלפים בלבד לפי הערכות, בסוני מתגאים כי רק שנה לאחר שהושק משקף ה-PlayStation VR נמכרו 2 מליון יחידות ללקוחות.
עד כה שוחררו כ-150 כותרים המיועדים למשקף המציאות המדומה מתוכם לקוחות רכשו 12.2 מליון עותקים פיזיים ודיגיטליים.