מיקרוסופט תחל את מכירת ה-Surface Pro, הטאבלט החדש בגרסת הפרו במחיר של $899 לגרסת ה-64 ג’יגה ו-$999 לגרסת 128 ג’יגה. שני הטאבלטים יהיו מבוססי Core i5, מערכת ה-Windows 8 המלאה (בניגוד ל-RT), עט הסטילוס ויציעו בנוסף (למכירה בנפרד) את הכיסוי החכם עם המקלדת האינטגרלית.
מיקרוסופט כבר מוכרת כידוע את מכשיר ה-Surface מבוסס Windows RT ב-$499 ומעלה, אבל רבים ממתינים דווקא לגרסת ה-Pro בעלת הביצועים הגבוהים יותר, מסך איכותי יותר ותמיכה במערכת ה-Windows עם שולחן עבודה ויכולות מלאות.
מפרט המחשב כולל מסך 10.6 אינצ’ ברזולוציה של 1920×1080 מסוג Clear Type, יציאת USB 3.0, יציאת mini DisplayPort, עיצוב זהה לקודמו ועובי של 1.4 ס”מ. המעבד הוא מסדרת Core i5 האחרונה (לא נמסר מידע מפורט) עם גרפיקה מבית אינטל HD Graphics 4000 וזיכרון 4GB ראם.
הטאבלט צפוי לראות אור בחודש ינואר הקרוב, ואם נשווה את מחירו לטאבלטים האחרים בשוק כדוגמת ה-Ativ Smart PC של סמסונג העומד על כ-3,700 ש”ח לדגם הבסיס מבוסס מבוסס Atom ועד כ-6,000 ש”ח לדגם מבוסס Core i, או ה-Asus Vivo Tab שנמכר ב-3,999 ש”ח, כך שמחיר ה-Surface Pro נשמע לנו סביר בהחלט (כ-3,500 לפני מיסים).
אביעזר עדיין חי? מישהו יודע? אני מתגעגע אליו…
ממש לא מה זה השטויות האלה.. חלאס עם הצעצועים לקריאת מיילים .. הגיע הזמן למכשיר שיכול לשמש באמת כמחשב נייד, רק שהוא אפילו יותר נייד מנייד.. שאפשר לעשות איתו הכל בלי הגבלה.. כמו לתכנת, ליצור מוזיקה, להפעיל קובצי EXE, אפילו מכשיר שיתאים לגימרים במקרים מסוימים ..
הוא ממש כמו מחשב?,אפשר להוריד אליו כל משחק או תוכנה ?
אביעזר היקר… לידיעתך… מחיר הסרפייס אינו מופלג בהתחשב בנתוני החומרה ומעמדו בשוק… לעומת זאת מחיר האיפון ( בעל מערכת ההפעלה ה”טובה ביותר בעולם”) עולה כ 850 דולרים. מחירתו תחל ממחר עם סים פתוח באתר הרשמי של אפל… אז אני שואל… עם מליוני פראיירים לא טועים וקונים איפון ב850 דולר ו 64 ג”ב… למה לא לקנות באותו מחיר… טאבלט סורפייס מ עם 64 ג”ב’, עם פי עשר יותר כוח עיבוד שמשמש כתחליף למחשב שולחני שהקבל יחד עם מערכת ההפעלה הטמונה בחובו את כל החופש בעולם… בניידות ובחירות כמישתמש… אתה מגזים ידידי… הסרפייס בתהליך הטמעה… סביר לחלוטין שמחירו יהיה כיאה ל מוצרים חדשים… מה עוד שמחשבים באותו הרמה ובאותו האיכות מתומחרים בצורה זהה… מייקרוסופט מנסה למתג את המוצר כמוצר יוקרתי…ומנסיוני האישי אכן כך…
דבר נוסף. ..
אתה נוהג בצורה קבוע לבסס את כל טענותיך על מאמרים באינטרנט. .. דע לך… כאדם שנוהג לפרסם את מוצריי באינטרנט… אתרים רבים( ואפילו הגדולים והטובים שבהם) יגידו ויפרסמו כל מה שתבקש כל עוד פינקס השקים שלך פתוח…הישאר ביקורתי תמיד והמשך להיות סקרן חד, וכלב השמירה הבולדוג של הטוקבקים… אני בסך הכל אוהב את זה…
נ.ב
יש לך נטייה להיצמד חזק מאוד לדעה אחת אבל החיים הם לא שחור ולבן… ואני עוקב אחרי כל הטוקבקים שלך פה באתר… יש גם כמה צבעים וגוונים באמצע ליראות. .. חבל אתה מפסיד. . שלא נדבר על להודות בטעות… חס וחלילה… נקודה למחשבה… מעבר לזה. .. תענוג. .. אני מרגיש שאני מקבל ערך מוסף מהכתבות…
שלום שגיא,
צר לי לראות אותך שוגה בדבריך.
תראה מה אתה כותב:
“אביעזר היקר… לידיעתך… מחיר הסרפייס אינו מופלג בהתחשב בנתוני החומרה ומעמדו בשוק… לעומת זאת מחיר האיפון ( בעל מערכת ההפעלה ה”טובה ביותר בעולם”) עולה כ 850 דולרים. מחירתו תחל ממחר עם סים פתוח באתר הרשמי של אפל… אז אני שואל… עם מליוני פראיירים לא טועים וקונים איפון ב850 דולר ו 64 ג”ב… למה לא לקנות באותו מחיר… טאבלט סורפייס מ עם 64 ג”ב’, עם פי עשר יותר כוח עיבוד שמשמש כתחליף למחשב שולחני שהקבל יחד עם מערכת ההפעלה הטמונה בחובו את כל החופש בעולם… בניידות ובחירות כמישתמש… אתה מגזים ידידי… הסרפייס בתהליך הטמעה… סביר לחלוטין שמחירו יהיה כיאה ל מוצרים חדשים… מה עוד שמחשבים באותו הרמה ובאותו האיכות מתומחרים בצורה זהה… מייקרוסופט מנסה למתג את המוצר כמוצר יוקרתי…ומנסיוני האישי אכן כך…”
סליחה, אבל אלו דברים שאינם קשורים אלי. מבחינתי, דבריך אינם אלא פספוס אחד גדול.
מדוע?
כי אני לא השוויתי את ה- SURFACE PRO לאייפון. אתה מדמיין.
אני כן השוויתי אותו למחשב MacBook Pro שגם זמין בארה”ב ואין צורך לחכות לשנה הבאה כדי לרכוש אותו, שגם מייצג איכות יוצאת דופן ונסיון עשיר של היצרן ויש לו מפרט טוב יותר מהמוצר החדש של מיקרוסופט והוא זול מהמוצר של מיקרוסופט ויש לו המון אפשרויות שדרוג.
כמו כן כתבתי שאני סבור שאמריקאי הבוחר לשלם יותר כסף כדי להיות שפן נסיונות של מיקרוסופט חסרת הנסיון בחומרת מחשבים ניידים הוא בעיני עושה מקח טעות.
הלאה.
אתה רושם:
“אתה נוהג בצורה קבוע לבסס את כל טענותיך על מאמרים באינטרנט. .. דע לך… כאדם שנוהג לפרסם את מוצריי באינטרנט… אתרים רבים( ואפילו הגדולים והטובים שבהם) יגידו ויפרסמו כל מה שתבקש כל עוד פינקס השקים שלך פתוח…הישאר ביקורתי תמיד והמשך להיות סקרן חד, וכלב השמירה הבולדוג של הטוקבקים… אני בסך הכל אוהב את זה…”
פעם נוספת אתה טועה ומטעה. אין לדברים האלו שום קשר אלי.
אני לא מבסס את טענותי על מאמרים באינטרנט אלא על ההגיון שלי. בנוסף, רבים המקרים בהם אני מצרף קישורים לאינטרנט אבל מעולם לא לאתרים רדודים (כמו רוב האתרים) אלא אך ורק לעשרים הגדולים בשפה האנגלית. אלו הם אתרים שלא אתה ולא אני ולא שום יצרן או יזם מסוגלים לשחד אותם. אם אתר כזה נתפס בקבלת שלמונים הוא מתחסל באותו היום.
האתרים אליהם אני ממליץ הם אתרים שאני קורא המון שנים והגעתי למסקנה חיובית בקשר לאמינותם. אלו הם אתרים בסדר גודל של ניו-יורק טיימס, וול-סטריט ג’ורנל וכו’.
לא תראה אותי נותן הפנייה לאתר בעברית (בנושא טכנולוגי) משום שאלו, למגינת לבי, חשודים בעיני ככאלו שעלולים להתנהל באופן שתארת.
עליך להבדיל בין המלצה שלי לכתבה באתר לבין זה שלעתים אני מצביע על מאמר או ידיעה באתר לא משום שאני מסכים לרשום שם אלא בגלל שאני רוצה להמחיש לאן נושבת הרוח במדייה המשפיעה על הציבור הרחב. נסה להבין את ההבדל.
הלאה:
הפיסקה האחרונה מקוממת אותי.
אני לא “מודה בטעות” משום שאתה טרם נתקלת בתגובות שלי בהן התנצלתי על טעויות – והיו מקרים שכאלו.
חוץ מזה, אני עושה מעשים מאד חריגים בחוגי הטוקבקיסטים ומשקיע השקעה רצינית בכל קנה מידה לא לטעות. לדוגמה: אני לא מפרסם דברים שאין להם לפחתו שני מקורות שאינם תלויים זה בזה.
כדי להתמודד אתך בעניין זה, עליך להביא דוגמה בה לדעתך אני טעיתי ואז ניתן להתייחס לדבריך ברצינות.
אגלה לך סוד:
מאחורי הקלעים, אני מקדיש כל יום זמן לא מבוטל להתכתבויות עם עורכים ראשיים של אתרים ברחבי העולם כולל בישראל – בהן אני מעיר להן בנימוס על שלל טעויותיהם.
בין מכותבי נמצאים עורכים של אתרים בהם הטראפיק היומי הוא עצום ביחס למקובל בישראל.
לו היית יודע כמה אני עזרתי וממשיך לעזור בסתר להרבה כתבים בפורומים ובאתרים היית נופל על הרצפה מתדהמה.
שבת שלום,
א.
כל הכבוד לך על ה”עזרה” ל”עורכים ראשיים”, ממש חסיד אומות העולם.
תודה.
ד”ש לאליקו.
שלום לכל,
העתונאי רב המוניטין סטיב קובץ’ כותב היום מאמר על Surface Pro באתר הענק Business Insider.
הנה הכותרת האומרת הכל במשפט אחד:
No Matter What You Think Of Windows 8, The Surface Pro Seems Like A Horrible Value
הוא לא כתב not a good value .
הוא השתמש במילה Horrible הכל כך קשה כדי לתאר מה הוא חושב על ערכו של המוצר.
למי שמעונין להבין מה הביא את קובץ’ למסקנה הזו:
http://www.businessinsider.com/surface-pro-will-have-half-surface-rt-battery-life-2012-11
שבת שלום,
א.
מעניין, כי הוא דווקא מציע יותר בפחות כסף – i5 לעומת Atom ברוב המחשבים.
שלום איתי,
מרבית העתונאים השוללים את המוצר מחשבים את המחיר באופן שונה: הם תמיד מוסיפים לו 120-130 דולרים תמורת ה- COVER ומנמקים זאת במילים “לא יתכן להשתמש ביעילות ולהפיק הנאה במחשב PC מופעל חלונות ללא מקלדת”.
בברכה,
א.
סליחה על הדאבל-פוסט, תקלה טכנית אצלי.
ובנוסף,
האמריקאים רגישים מאד לנושא זמן-סוללה בין טעינה לטעינה.
היות והמוצר הזה מעניק זמן סוללה עלוב ביותר (בהשוואה לדגם RT ובהשוואה לדגמים של המתחרים) העתונאים קוטלים אותו.
בברכה,
א.
על זה קראתי, הגיוני. מעבד חזק דורש יותר חשמל. לשם כך ה-Atom Z2670 נועד למחשבים אלה. גם צריך לזכור כי עלות המקלדת קיימת גם אצל יצרנים אחרים. לא ציפיתי שהמחיר יהיה זול יותר מזה, אבל בהחלט מיקרוסופט יכלה להרוויח כאן פחות – כפי שגוגל עשתה עם טאבלט הנקסוס 10.
איתי,
שני דברים לי אליך.
1 – קרא את המייל ששלחתי.
2 – שים לב שמחיר MacBook Air (גירסת 11 אינץ’ – 64 ג”ב) עם המקלדת המוארת שלו הוא 999 דולרים. מחיר המוצר של מיקרוסופט בתוספת הכיסוי המקלדתי הוא מעל 1000 דולרים. מי הוא הלקוח שישלם למיקרוסופט סכום גדול מזה שאפל נוקבת בו כדי לרכוש מוצר מחברה שיש לה אפס נסיון במחשבים ניידים לעומת אפל שיש לה נסיון של עשרות שנים?
מי שרוצה מחשב נייד מעולה יכול להכנס עכשיו לאחת מחנויות אפל ולצאת תוך חצי שעה עם מחשב נפלא ביד – המילה האחרונה בטכנולוגיה עם Thuderbolt וכו’ ועם המון אפשרויות שדרוג (של ה- SSD, של המסך, של המעבד (עד i7)ומערכת הפעלה הכי טובה בעולם ומבחר ישומים נהדרים שאמריקה מעריצה אותם.
למה לחכות לשנה הבאה לתאריך לא ברור כדי לשלם למיקרוסופט יותר כסף תמורת מוצר נחות וגם להיות שפן הנסיונות של מיקרוסופט?
א.
“ומערכת הפעלה הכי טובה בעולם” נו באמת זאת תגובה של פנאבוי הרי אם היא היתה כל כך טובה למה אנשים עדין משתמשים בווינדוס אתה יכול להוסיף ( לדעתי ואז זה יהיה בסדר) אבל אתה כתבתה את זה כאילו וזאת עובדה
זה כבר לא דאבל פוסט – זו תוספת שרק עכשיו נולדה במוחי :)
איתי,
רשמת “אבל בהחלט מיקרוסופט יכלה להרוויח כאן פחות”.
לעניות דעתי מיקרוסופט לא מסוגלת להרוויח ולו סנט אחד על ה- Surface Pro שהיא תנסה למכור ב- 899 דולרים.
אני סבור שהיא משחררת מוצר במחיר הפסד כדי לנסות להכנס לשוק. ממש כפי שהיא עשתה לפני עשור שנים – והתמידה עם מחירי הפסד במשך כמה שנים – עם הקונסולה XBOX, במטרה להלחם עם הפלייסטיישן של סוני.
מעבר לזה, מיקרוסופט עושה כאן מהלך שיש בו סיכון רב.
לא רק שהיא תפסיד על כל מכירה של המחשב הנייד הזה, היא מבאסת קשות את שותפיה העיסקיים שלאורך שנים רבות פירנסו אותה היטב.
כל היצרנים (האמריקאים והאסייתים) של מחשבים נידיים שקונים ממיקרוסופט ערכות “חלונות” לשילוב במוצריהם, מוצאים עצמם לפתע במצב שהספק שלהם (מיקרוסופט) מתחרה בהם ראש בראש.
זה מצב ממש לא בריא שמזכיר לי את הסיטואציה בה סמסונג מוכרת רכיבים ליצרני סמארטפונים (כולל לאפל) ומתחרה בהם קשות עם הסמארטפונים שלה. אי אפשר לאכול מן העוגה ולהשאירה שלמה לאורך זמן.
יש לציין את תבונתה של גוגל שקנתה את מוטורולה בשביל תיק הפטנטנים הגדול אך שומרת על פרופיל נמוך ולא מנסה להכנס ביצרנים האחרים של סמארטפוני אנדרואיד.
בברכה,
א.
אביעזר אתה מעוות קצת את המציאות עוד משהו אתה אומר למה לקנות SUREFACE ושאפשר ב 30$ פחות macbook
דבר ראשון 30 דולר זה לא הבדל כל כך גדול
http://store.apple.com/us/browse/home/shop_mac/family/macbook_air
1000$ 64gb macbook air
http://store.apple.com/us/browse/home/shop_mac/family/macbook_air
וsurface pro שעם מקלדת ועט עולה לך גירסאת 64 GB 1030$
דבר שני מפרט אותו כמעט אותו הדבר
דבר שלישי אתה לא מציין את כל העובדות למה לא ציינתה שההבל הוא רק 30$ ושבנוסך יש לך עט ובנוסף יש לך מסך מגע מה שאין במחשב של אפל וגם זה יכול להפוך לטבלט מה שהמחשב של אפל לא וגם למערכת יש יותר אפלקציות מהמערכת של אפל
אביעזר התגובות שלך בכתבה הזאת דיי מוזרות עד עכשיו ההיתה בנאדם שמציין עובדות אבל שזה מתחיל ב המערכת הכי טובה ועד כל מני שטויות שכתבתה זה מתחיל להרגיש כמו תגובות של פאנבוי
שקד,
לא אכפת לי מה אתה מרגיש.
אני כותב את דעתי וזכותך המלאה לכתוב את דעתך.
30 דולר זה ההבדל בין מחיר תלת ספרתי למחיר ארבע-ספרתי. באמריקה זה הבדל פסיכולוגי שיש לו עוצמה רבה מאד על הציבור.
בארה”ב לא ביטלו את המטבע של סנט אחד.
בישראל ביטלו את האגורה ואת חמש האגורות כי כאן המנטליות של מרבית האוכלוסיה דפוקה לחלוטין בכל הקשור לצרכנות נבונה.
לדעתי, אמריקאי שבוחר להמתין לינואר כדי לרכוש SURFACE PRO במחיר גבוה יותר מ- MacBook Air היום הוא אידיוט.
אתה יכול לקנות מה שבא לך. אני לא אחראי על כל המעשים האידיוטים שאנשים עושים בעולם.
ממש כפי אני לא אחראי על 33% האידיוטים שבסקרים אומרים שהם יצביעו עבור נתניהו-ליברמן.
ונא לא לטעות – זו היתה דוגמה בלבד ובאותה מידה
אני ממש לא אחראי על 16% מהאידיוטים שבסקרים אומרים שהם יצביעו עבור שלי יחימוביץ’. או כל מפלגה אחרת.
אני כותב את דעתי שלי, ולכן אני קובע שהמפלגה הראויה לשלוט בישראל היא מפלגת חובבי החתול והחומוס.
לא מוצא חן בעיני מישהו? הוא יכול לקפוץ לי.
זאת היא הסיבה שאני כותב שלדעתי מערכת ההפעלה של אפל בשילוב החומרה של אפל היא הפתרון הטוב בעולם.
הנימוק של “גן סגור” הוא היתרון שלה ולא החסרון שלה.
כך אני מאמין.
אני מדבר מתוך נסיון של עשרות שנים בתחום המיחשוב והאמן לי שישנה סיבה ברורה ומובנת מדוע אפל מוכרת יותר מחשבים ניידים בארה”ב מאשר כל יצרן אחר, למרות שהיא לא מורידה מחירים לרצפה.
בישראל המצב שונה משום שיש כאן מספר עצום של גנבים שלא משלמים עבור תכנים ותוכנות וקל יותר להיות גנב של מוצרים המיועדים למערכת ההפעלה של מיקרוסופט בהשוואה למערכת ההפעלה של אפל.
א.
אני כתבתי את מה שכתבתי כי זה לא היה ברור שזאת דעתך
אם ההיתה קוראה יותר טוב ההיתה רואה שכתבתי שתשים סוגריים (לדעתי) כי בצורה שכתבתה את זה היה ניראה כאילו אתה קובע עובדה זה הכל
בקשר להבדל בין סנט כן יש זה השפעה אבל עדין למה אתה לא מתייחס לזה שאתה מקבל עט ומסך מגע וכו’ התמורה לשלושים דולר האלה אתה מקבל יותר בסורפ פרו לדעתי מאפר במק בקשר למערכת ההפעלה מי יותר טובה לדעתי ווינדוס 8 זאת מערכת טובה שזקוקה לעוד שיפורים
אבל עדין כרגע היא שמישה מהירה ויפה ( יורת מהירה מ 7)
אביעזר
באותה מידה אני יכול להביא כתבות שאומרות שהאייפון 5 הוא כישלון משלא נכון מבחינת מחירות וכו’
בקשר לזה זאת דעתו ולא חשוב כמה הוא מוערך באותה מידה אני יכול להביא כתבות ואוהבות את המוצר בגרסאת ה RT תמיד יהיו חלוקות ודעות
אז להביא את הכתבה הזאת זה דיי מיותר
זה השקעה מעולה! מחשב ממוצע במחיר יחיסית סביר…
תשלב מסך ומקלדת אלחוטיים לעמדה בבית וקיבלת אחלה מיקס בין מחשב לוח שאתה בחוץ ומחשב נייח שאתה בבית…
לפי דעתי… בניגוד לפטישוני האוויר שמעלי… זה דווקא אחלה מוצר…
נכון… התמחור שלו כרגע הוא קצת גבוהה… אבל כל שנה א’ במנהל עסקים מספרת על אורך חיי מוצר… באנגלית ניקרא “product life cycle”… והמוצר הזה… שרק עכשיו יצא לחנויות הוא בשלב ה”introduction” או במילים אחרות… “הקדמה”…. ככה בדיוק(אבל בדיוק!) לפי כל ספרי התאוריה מתמחרים מוצר חדש… והאנשים שקונים את המוצרים האלה ניקראים “early adopters”… אז… לכל החכמים שחושבים שמייקרוסופט לא יודעת כלום מהחיים שלה…
נידמה לי שאתם לא כל כך בכיוון… לכל דבר יש זמן… ועכשיו זה הזמן לתמחר את ה”surface” בצורה כזאת..
ובנימה אישית… זה אחלה מוצר… שתים באחד… למי שצריך מכונת פייסבוק ואופיס ולא מתכוון לערוך סרטים ב”פרימייר” זה מתאים לגמרי! וכמו שאמרתי.. עם התאמה לעמדה בייתית… מקסים!
יש כאן כמה מגיבים שמציגים את דעותיהם כעובדה גמורה, יש פה אפילו נביא אחד.
אני מסכים איתך שצריך להמתין קצת לפני ששוללים על הסף. השילוב בין טאבלט למערכת הפעלה מלאה צפוי לקרוץ להרבה משתמשים .
נ.ב. – מה משקל הטאבלט?
שלום שגיא,
עכשיו אני רואה ידיעה (במקור של סוכנות הידיעות רויטרס) המדווחת על מה שארע לפני מספר שעות במהלך אסיפת בעלי המניות של מיקרוסופט.
המנכ”ל באלמר נדרש לספק הסברים על הכשלים של מיקרוסופט ועל כך שהיא מפגרת באופן כל כך משמעותי אחרי אפל – ולא נותרה לו ברירה אלא לחרוג מהרגלו לספר סיפורי מעשיות ולחשוף את האמת.
http://www.zdnet.com/ballmer-microsoft-should-have-entered-tablet-market-earlier-7000008092/
הכותרת אומרת הכל:
Ballmer: Microsoft should have entered tablet market earlier
אפשר להתפוצץ מהאפס הניהולי הזה.
מה בדיוק הוא חושב לעצמו?
הוא מדבר כאילו הוא עתונאי המחווה דעתו על איכות הניהול של מיקרוסופט מן הצד מעמדת המשקיף, שעה שהוא עצמו יושב על כסא המנכ”ל.
אחרי משפט כזה היה עליו לאמר: “היות וטעיתי בגדול וגרמתי לפירמה שאני עומד בראשה לאחר להגיע לשוק איחור כל כך משמעותי של שנתיים וחצי, הריני מפנה את מקומי למי שמסוגל לנהל…אני מתנצל בפני המשקיעים הנמצאים באולם זה על כך שבמהלך כל שנותי בתפקיד רוששתי אותם והם איבדו למעלה ממחצית מהשקעתם במנית מיקרוסופט.”
שבת שלום,
א.
אביעזר אני עדין לא מבין למה מקירוסופט עידה חצי מישווי השוק שלה ???
לפי מה שאני יודע היא היתה שווה בשיא כ 600 מילארד דולר ובגלל בועת ההיטק השווי ירד ל 300 או משהו באיזור ואם אתה מסביר אני ישמח לקישורים והוכחות
אני לא חושב שזה היה קשור כל כך לזה שהוא היה המכ”ל אם כבר אתה יכול להגיד שבגללו מניית מייקרוסופט נישארת אותו הדבר ולא עולה ולא יורדת
אשמח לתגובה בהקדם תודה
שלום שקד,
סטיב באלמר החל לשמש מנכ”ל מיקרוסופט בחודש ינואר של שנת 2000.
ימים ספורים לפני כניסתו של באלמר לתפקיד, במהלך חודש דצמבר של שנת 1999, הגיע שוויה הבורסאי של מיקרוסופט לסכום הפנטסטי של 616.3 מיליארדי דולרים.
[ בממאר מוסגר: בתאריך 20 באוגוסט שנת 2012 (לפני כמאה ימים) הגיע שוויה של חברת אפל לסכום של 619 מיליארדי דולרים ובכך היא שברה את השיא ההיסטורי של מיקרוסופט.]
כאשר באלמר נכנס לתפקידו היה שוייה של מיקרוסופט 600 מיליארד דולרים. היום מיקרוסופט שווה 227 מיליארד דולרים.
קח בבקשה מחשבון ותראה שמדובר באובדן של יותר מ- 62%.
הקשקושים של “בועת הייטק” חוזרים על עצמם בימים האחרונים.
הסברתי לך כבר שאין לזה כל קשר משום אותה “בועה” הסתיימה סופית בשנת 2004 והיא לא נגעה למיקרוסופט בלבד אלא לכל השוק, ועובדה היא שישנן הרבה פירמות שהצליחו להתאושש ממנה היטב – בניגוד למיקרוסופט.
כמו כן הסברתי לך כבר שמתאריך 2 בנובמבר 2007 ועד 2 בנובמבר 2011 איבדה מיקרוסופט מעל 25% משוויה – ולעובדה זו וודאי אין קשר ל- “בועה” שנוצרה הרבה שנים לפני כן.
עליך להכניס היטב לראשך ולהפנים את העובדות הבאות:
במהלך חמש השנים האחרונות – מתחילת נובמבר 2007 ועד אתמול, נרשמו השינויים הבאים בשווין הבורסאי של הפירמות הבאות:
– מיקרוסופט איבדה 23.07% מערכה
– גוגל הוסיפה 2.56% לערכה
– אפל הוסיםה 219% לערכה.
עצם העובדה שאתה מבקש ממני “קישורים והוכחות” מצביעה על כך שאין לך מושג קלוש בנושא זה.
אין “קישורים”.
מה שיש הוא מספר אתרים מאד מאד מכובדים המפרסמים את כל המידע שנמצא במחשבי הבורסאות בצורה מסודרת, מפורטת וגרפית.
הכי קל לטירונים זה האתר של גוגל.
https://www.google.com/finance?q=msft
בקישור הבא תמצא צילום מסך שבצעתי לפני חמש דקות” השוואה של ביצועי מניית שלוש הפירמות הנ”ל בחמ הנים האחרונות. התבונן בגרף ולמד אותו
http://goo.gl/A1tLo
ולסיום:
מנייה ש- “נשארת אותו דבר לא עולה ולא יורדת” זה דבר רע מאד המהווה הפסד למשקיעים.
למה?
המשקיעים מפסידים את הסכומים שהם שילמו כעמלת קנייה ואת הסכומים הם ישלמו כעמלת מכירה.
המשקיעים מפסידים את הסכומים שהם משלמים כל רבעון כ- “דמי שמירת ניירות ערך”.
המשקיעים מפסידים עם הזמן את ירידת ערכו של הדולר בגלל האינפלציה בארה”ב.
א.
האמת שאני די בהלם מכל מה שקורה למיקרוסופט.
לא תארתי לעצמי שאחרי תקופת פיתוח כל כך ארוכה, השקעה עצומה בפרסום ושיווק הכוללת באז תקשורתי בהיקף חסר תקדים ושום כלום.
שלום אלדר,
האמת היא שאני מתפלא שאתה “בהלם” אחרי כל השנים בהן אתה קורא את האזהרות שאני מפיץ בעניין באלמר ואי התאמתו לתפקיד התובעני.
אני עומד להראות לך צילום שער של מגזין בריטי יוקרתי שיוצא לאור ברציפות מאז שנת 1843 ומחצית ממיליון וחצי קוראיו השבועיים גרים בארה”ב.
מדי רבעון, מפרסם השבועון The Economist כתבת שער המכונה בשם Technology Quarterly. בגליון 1 בדצמבר 2012, הכותרת של הכתבה היא Survival of the biggest.
על שער המגזין פורסם איור כדי להמחיש מי הם אותם “הגדולים ביותר” או “ענקי האינטרנט” שדנים בהם.
http://goo.gl/wwVUF
באיור מופיעים גוגל, אפל, פייסבוק ואמזון.
מיקרוסופט לא כלולה באיור.
ברור שזה סימבולי, אבל זה משקף את הלך המחשבה על מאזני הכוחות בצמרת ההייטק האמריקאי. “פתאום” מיקרוסופט כבר לא “בראש מהדורת החדשות”.
הנה הקישור לכתבה עצמה:
http://goo.gl/G3hhh
זה היה קטע סימבולי בלבד.
עכשיו נעבור לדיון מעמיק בקשר לאיומים על ראשה של מיקרוסופט.
בקישור הבא תמצא כתבה שפורסמה אמש במגה-פורטל המצוין Business Insider.
כותרת הכתבה:
STEVE BALLMER’S NIGHTMARE IS COMING TRUE
“סיוטי הלילה של סטיב באלמר מתממשים”.
http://www.businessinsider.com/steve-ballmers-nig…
אחרי כמה מאות מילות הקדמה, בתחתית הדף, יש הפניה למצגת שקופיות המוגדרת:
“הקלק כאן כדי לראות כיצד עיסקי מיקרוסופט מתחילים להתפרק במציאות”.
שבת שלום,
א.
אתה בוודאי מכיר את התופעה ש”עד שאתה לא רואה, אתה לא יכול להאמין”.
איכשהו לא האמנתי שזה יכול להתרחש, שאין סיכוי שקברניטי החברה יתנו לה להגיע למקומות האלה, שהנה או טו טו הם יסתמו לכולם את הפה ויוכיחו שכולם טעו.
מיקרוסופט לא יכולה להתרסק, יותר מדי חברות תלויות בה ונגזרת מכך שגם אנשים תלויים בה ועדיין אף חברת תוכנה גדולה לא מנסה “לגנוב” למיקרוסופט את הבכורה ולהוריד אותה מגדולתה.
חברות מנסות לפתח מערכות הפעלה אבל זה לא זה, באמת שאני לא מבין למה.
אלדר ידידי,
אתה מסיים תגובתך במילים “באמת שאני לא מבין למה”.
אלפי מילים כתבתי רק אני על המצב הזה בשנים האחרונות.
אין טעם להכנס כאן לחפירה נוספת. לכן אסתפק בראשי פרקים.
הסיבות לדעיכת מיקרוסופט הן:
1 – באלמר
2 – גוגל
3 – אפל
4- ההיסטוריה הכללית החל מהדינוזאורים, דרל מצרים, דרך רומי העתיקה, דרך האימפריה העותומנית, דרך מפא”י, דרך נוקיה (וגם דרך אביעזר אם להאמין לחתול שלי).
האמן לי שבעתיד יעלמו כל מיני גופים שנחשבים נצחיים ועמידים בפני פיגעי הזמן. המשפט הזה נכון גם בקשר לאפל וגם בקשר לגוגל.
הדוגמה הטובה היא תעשיית המכוניות. בשנות החמישים היתה בארה”ב תעשייה מפוארת וכך גם באנגליה. איפה הם היום?
באנגליה התעשייה כבר נמצאת בידי הודים וגרמנים ובארה”ב התעשייה הגיעה לפשיטת-רגל והנשיא ברק אובמה חילץ אותה ע”י סיוע כספי מסיבי.
למיקרוסופט היה נתח שוק מכובד של 12% לפני פרוץ האייפוניזם. היא איבדה את מרביתו והגיעה ברבעון האחרון לשפל מגוחך ולמקום הששי.
גוגל, אפל, בלקברי, סימביאן ובאדה הקדימו אותה.
ברבעון הנוכחי ככל הנראה הרצח של סימביאן והמכירות של סדרת לומיה הקודמת במחירי ריצפה יגרמו לכך שחלונותפון יעקפו את סימביאן.
למיקרוסופט היה חלום להיות The Third Ecosystem. את החלום הזה שמענו יותר מפעם אחת בהצהרות של באלמר ושל שליחו בנוקיה, סטיבן (המחבל) אילופ.
לעניות דעתי אין לזה סיכוי של ממש – ואין הדבר קשור לאיכויות או למחירים.
הסיבה לכשלון הצפוי היא גם לא אפל ולא גוגל.
המכשול הגדול, אותו מיקרוופט ככל הנראה לא תצליח לחצות, הוא המפעילות סביב העולם.
אלו מייחלות לשחקן שלישי בשוק מערכות ההפעלה (אחרי גוגל ואפל). אולם הן ממש לא מעוניות שלתון הביזנס שלהן יסתנן גוף רודני כמו מיקרוסופט. ולא רק גוף דיקטטורי אלא גוף שהוא הבעלים של סקייפ. ולא סתם סקייפ שהיתה אפליקציה ומצאה עצמה להיות חלק אינטגרלי של מערכת הפעלה. ולא סתם מערכת הפעלה של סמארטפונים אלא לכל רוחב הספקטרום של זירת המיחשוב האישי.
חלק לא קטן מהמפעילות הסלולריות הללו מחזיק גם בטלפוניה מסורתית בכלל ובעיסקי שיחות בינלאומיות בפרט.
אלו לא רוצות את מיקרוסופט בביזנס שלהן.
אלו מאד רצו לראות בהצלחת פרויקט מיגו (של נוקיה ושל אינטל), אך סטיבן (המחבל) אילופ נשלח ע”י באלמר לעמוד בראש נוקיה לא כדי לדאוג לאינטרסים של נוקיה אלא במטרה להסיר מהדרך שני אויבים של חלונותפון – סימביאן ומיגו.
סימביאן ומיגו אכן חוסלו, אך יחד עם המים שפכו גם את התינוק. נוקיה מצאה עצמה תוך זמן קצר נהפכת משליט בלתי מעורער לגוף הנלחם על חייו וסופר את קיצו לאחור.
הבגידה של נוקיה באינטל – אחד המעשים המכוערים ביותר שנעשו בענף בעידן המודרני – הולידה פרויקט “קוד פתוח” בשם TIZEN שבו לאינטל ולסמסונג יש תפקידים מכריעים.
שחקן שלישי חשוב הוא HUWAEI שיש לו קשרים מצוינים עם המפעילות להן הוא מספק מוצרי תשתית.
אך החשוב ביותר הוא שהמפעילות אוהבות ולוקחות חלק בפרויקט TIZEN.
בחודשים הבאים, לקראת האביב של שנת 2013, יגיעו המכשירים הראשונים המבוססים על TIZEN והמהפכה תצא לדרך.
אני מאמין כי TIZEN תצליח ותכשיל את המאמצים של מיקרוסופט להתברג לשלישיה המובילה בתחום מערכות ההפעלה לסמארטפונים.
שבוע טוב,
א.
אהבתי את הנימוק והכל אביעזר, ובאמת שאני מת על התגובות שלך. אבל בחייאת תהיה מציאותי, עם כלכך הרבה כוח-פרסום-כסף של מייקרוסופט, זה בסוף ישתלם לה. [לא בטוח שמביחנה כספית-מנייתית אבל מבחינת אחוזי שוק כנראה שכן] ולדעתי אתה טועה עם החזון על TIZEN.
לדעתי WP8 תהיה הTHIRD ECOSYSTEM עד תחילת שנת 2014
האם זהו סופה של מייקרוסופט בתחום המחשבים?
עם מחירות חלשות שצפויות לה לטאבלטים עקב מחירים גבוהים והדעה המתגבשת לעבור ממחשבים נייחים לטאבלטים,בעצם אפשר לומר שזהו סופה לא?
מה זה המחיר הזה יקר ולא מוצדק אם זה היה 500$
ו630$ אם המקלדת זה היה מחיר טוב אבל סתם דורשים עוד כסף מאנשים פראיירים בחיים לא הייתי עובר לוינדוס פון ול ios כיוון שהם מערכות הפעלה סגורות בניגוד לאנדרואיד
ערב טוב,
אני קורא את הידיעה וממש מסרב להאמין לאן מיקרוסופט הדרדרה בכהונתו של המנכ”ל הכושל סטיבן באלמר.
מדובר בתאגיד ענק, שבקרוב יחגוג 38 לקיומו, אימפריה ששלטה בתחום המיחשוב האישי במשך שנים רבות, שמעסיקה קרוב ל- 95,000 עובדים, יש לה מחלקות שלמות עוסקות בתכנון רב-שנתי.
ומה אנו רואים כאן?
פאדיחה שיווקית מהמעלה הראשונה:
התגובה של מיקרוסופט להצלחה המטאורית של מתחרתה אפל – שהחלה למכור את האייפאד כבר בתחילת חודש אפריל של שנת 2010 – מגיעה כמעט שלוש שנים (!) לאחר מכן.
אבל מתי היא מגיעה? בינואר! אחרי שעונת המכירות החשובה של נובמבר-דצמבר מסתיימת.
פשוט לא להאמין: מיקרוסופט, תאגיד אמריקאי ענק, לא מבין ולא מפנים מה שכל אמריקאי בעל חנות קטנה לגופיות יודע עוד מגיל 11: מוצרים חדשים חייבים להיות מוכנים למכירה, על הדלפקים בתחילת אוקטובר.
בחודש מאי שנת 2001, כשנה וחצי לאחר שמנכ”ל מיקרוסופט באלמר נכנס לתפקידו, נפתחה החנות (הפיזית) הראשונה של חברת אפל. החנות הראשונה של הרשת המגיעה היום לכ- 400 חנויות במקומות יוקרתיים בערים החשובות בעולם.
לקח לו למר באלמר שמונה שנים וחצי להפנים ולהגיב. רק ברבעון הרביעי של שנת 2009 – במקביל להשקת חלונות-7 – נפתחה החנות הראשונה של מיקרוסופט. לפני כשבועיים נפתחה חנות מיקרוסופט בטורונטו קנדה: היא ה- 31 במספר ברשת החנויות של מיקרוסופט.
במילים אחרות: למיקרוסופט יש רק קצת פחות מ- 8% ממספר החנויות שיש לחברת אפל.
ולמרות כל זאת, ישנם כאן אנשים המוחים על זה שאני מכנה את מר סטיב בלאמר “אפס ניהולי”.
אם מיקרוסופט תצליח לעמוד בלוח הזמנים הנ”ל, יגיע המוצר לשוק בדיוק כאשר כל המדייה תהיה עמוסה בחידושים שיוכרזו בארוע הכי חשוב בארה”ב – CES לאס-ווגאס 2013, 8 עד 11 בינואר 2103.
מיקרוסופט תמצא עצמה מותקפת ע”י כל תעשיית המיחשוב שכריז על החידושים וההפתעות האמורים להגיע לשוק בהמך הרבעון הראשון.
עד כאן בנוגע לתיזמון האומלל.
ומה קורה עם המחיר?
900 דולרים לגירסת 64 ג”ב ו- 1000 דולרים לגירסת 128 ג”ב.
וזאת לפני שמחשבים את מחיר הכיסוי עם המקלדת, שבשיא הכנות ממש זקוקים לו – 130 דולרים.
מה בדיוק עבר להם בראש בחברת מיקרוסופט כאaר הם החליטו לתמחר את המוצר שלהם (בגירסת 64 ג”ב) במחיר גבוה יותר מהמחיר אותו דורשת חברת אפל עבור MacBook Air?
מה בדיוק יגרום ללקוחות לשלם למיקרוסופט הטירונית וחסרת הנסיון במחשבים ניידים יותר דולרים כאשר הם יכולים לקנות מוצר מעולה מתוצרת אפל?
לפני למעלה מעשר שנים נכנסה מיקרוסופט לתחום הקונסולות. כדי להתחרות בפלייסטיישן של סוני קבעה מיקרוסופט מחיר מאד נמוך ל- XBOX.
במשך שנים רבות מרב מיקרוסופט על המחיר הנמוך ל ה- XBOX כדי להגיע למסה קריטית של משתמשים ולהצלחה.
האם הלקח החיובי הזה נשמט מזכרונו של באלמר לקראת כניסתה של מיקרוסופט לתחום חדש לגמרי מבחינתה?
א.
תשמע בקשר למחיר אתה אולי צודק אבל אתה צריך להיכנס לפרופורציה
בכנות אביעזר המקבוק פרו עד כמה שהוא נפלאה הוא לא משתווה למערכת של מייקרוסופט המערכת הפעלה שלו דיי הורסת (מבחינת חומרה הוא מעולה) נכון היא חלקה מהירה וכו’ אבל היא סגורה ויש לה המון חסרונות שאני לא אפרט כאן יש מספיק כתבות לדברים האלה בקשר למחיר נכון הוא דיי גבוהה אבל בוא לא נשכך לרגע שמייקרוסופט לא יכולה לעשות אותו זול כל כך כי זה יהיה כמו יריקה ביצרניות שלה הרי נגיד והיא היתה עושה את זה ב 200$ יותר זול אז למה שאנשים לא יקנו את המוצר של מייקרוסופט ולא של היצרניות לא התייחסתה להקודה הזאת בכלל וזה דיי מפלי אותי זה דיי חובבנות
בנוסף כמו שכתבתי בתגובה הקודמת שלי אני לא מבין למה אתה מאשים את באלמר בכך שהמניה צנחה מ +600 מליארד דולר ל 246 +- לפי מה שאני יודע זה קשור לבועה שהיתה בעולם ההיטק ואם זה לא כך אפשר לנקים לכתבות והוכחות שמה שאתה טוען נכון
תודה מראש
שקד,
תקשיב: נמאס לי לראות אותך שואל אותי שאלות זהות מספר פעמים בכל מיני תגובות שלך.
שאל פעם אחת ותקבל תשובה.
תשובות כבר נתתי לך היום במקומות אחרים בנוסף לזה שכבר עניתי לך על שאלות זהות לפני מספר ימים.
אני מרגיש ממש לא נעים לקרוא את הסגנון הגס שלך ואת שגיאות הכתיב האיומות.
אם לא תשנה מיידית את סגנונך אתעלם ממך.
אם אתה רוצה ללמוד מנסיוני ומהידע שלי, התנהג בהתאם.
א.
אני ממש אבל ממש מתלבט בינו לבין ה-ativ smart pc pro..
הסמארט פיסי פרו יותר שווה
חבל על הכסף לדעתי.