דפדפן האיטרנט אקספלורר 10 עדיין לא שוחרר, אך כבר גורף תגובות שליליות. את הגרסה האחרונה של הדפדפן מיקרוסופט שיחררה יחד עם ה-Windows 8 ביום חמישי השבוע, שם התגלה כי אפשרות ה-“Do Not Track” הופעלה כברירת מחדל.

כך מיקרוסופט אישרה שזו כוונתה להשיק את הגרסה הסופית באופן הזה וגם כאשר משתמשי IE9 ישדרגו, האפשרות תופעל באופן אוטומטי וכדי לשנות זאת על המשתמש להיכנס להגדרות הדפדפן. כיום האפשרות הן באינטרנט אקספלורר והן בשאר הדפדפנים הגדולים (כרום, פיירפוקס, ספארי) האפשרות כבויה וניתנת לשינוי במידת הצורך.

“אנחנו מאמינים שלצרכנים צריכה להיות שליטה טובה יותר בכיצד המידע האישי שלהם ברשת עובר, כיצד משתמשים בו ומשתפים אותו”, אמר ברנדן ליינך, האחראי על האבטחה במיקרוסופט והוסיף: “הצרכנים צרכים להיות מוכנים לעשות בחירה מושכלת ואנחנו מאמינים כי מדיניות הפרטיות שהגדרנו באינטרנט אקספלורר בחלונות 8 היא הגישה הנכונה.”

אפשרות ה-Do Not Track היא תוספת חדשה יחסית בקרב מפתחי הדפדפנים, המפרסמים והאתרים המאפשרת בסימון פשוט לבקש מבעל האתר, אשר הגדיר ויאפשר זאת, לא לבצע מעקב אחריו. כך המפרסמים ובעלי האתרים אמורים לכבד את דרישת המשתמש (ואף התחייבו לכך) ולא לבצע כל מעקב ולא לשתול קבצי Cookie האוספים מידע.

מי שכמובן נפגע מכך הם המפרסמים, אשר משתמשים באפשרות המעקב לצורך פרסום ממוקדם יותר והתאמת התכנים למשתמש. Digital Advertising Alliance או DAA, איגוד המפרסמים בארה”ב קבע כי במידה ואכן מיקרוסופט תעשה צעד שכזה, היא תעלה לתעשייה מיליארדים וכי היא מפרה הסכמים שנחתמו לאחר שנתיים של עבודה. למעשה, המשמעות כבדה למדי שכן כמעט כל פרסומת כיום מסתמכת על מידע שכזה, בין אם זו פרסומת של גוגל, בפייסבוק, ובכל אתר אחר, כך חברות פרסום רבות המבססות את מודל ההכנסה שלהם לפי מאפייני המשתמש וממקדות פרסום לפי פלחי שוק, יכולות להפסיד רבות. בינתיים מיקרוסופט לא הגיבה לדברים וכי מבחן הזמן יגיד האם חברות דפדפנים נוספות יצטרפו למהלך.