לאחר עשור מיקרוסופט (Microsoft) החליטה להפסיק את הייצור של ה-Xbox 360, כך נמסר בהודעה רשמית בבלוג החברה – Xbox Wire – על ידי פיל ספנסר, ראש חטיבת Xbox בחברה.
בפוסט שפורסם מוקדם יותר היום ציין ספנסר את Gears of War, סדרה שנולדה יחד עם ה-Xbox 360, את Halo שעברה קפיצת מדרגה משמעותית בזכות ה-Xbox 360, ואת הקינקט (Kinekt) שלטענתו היה לא פחות ממהפיכה טכנולוגית. ה-Xbox 360 היא אחת מקונסולות המשחק האהובות והפופולאריות ביותר. לפי הערכות, מיקרוסופט הצליחה למכור כ-100 מיליון יחידות של הקונסולה הוותיקה, שזכתה למספר מהדורות כמו Xbox Slim שהושקה ב-2010 והאחרונה שבהן היא Xbox 360 E ב-2013. בזכות היכולות השונות שלה, מיקרוסופט יצרה רשת של גיימרים שעומדת על פי הערכות על כ-50 מיליון שחקנים ב-Xbox Live, אשר הגיעו ל-27 מיליארד הישגים ובילו 25 מיליארד שעות באפליקציות השונות, וזאת מעבר ל-78 מיליארד שעות משחק בהן הושגו כמעט 486 מיליארד נקודות משחק.
סוף תקופת הייצור של ה-Xbox 360 אינה מסמלת במקביל את נטישת השחקנים מצידה של מיקרוסופט: שרתי המשחק Xbox Live ימשיכו לפעול גם עבור Xbox 360, תינתן תמיכה מלאה בקונסולה – כגון אחריות מצד החברה או תמיכה טכנית – קונסולות ואביזרים ימשיכו להמכר עד לגמר המלאי, והכי חשוב: כל משחקי ה-Xbox 360 הנתמכים ב-Xbox One כחלק מתכנית ה-Backward Compatibility יעבדו ללא בעיות ובחינם, כך שהבעלים של הקונסולה יוכלו לעבור לדור הבא ללא חשש.
אמנם זו הודעה דרמטית שלא קלה לעיקול, אך אי אפשר להגיד שלא ניתן היה לצפות את זה: ההורדה במחירים של ה-Xbox One, ייצור חבילות חדשות לקונסולה וכן תכנית ה-Backward Compatibility – כל אלו היו רמזים מוקדמים לכך שמיקרוסופט, עם כל הכאב שבדבר, מתכננת לסיים את תקופת ה-Xbox 360 ולהמשיך במלוא הכח עם ה-Xbox One, שבינתיים מפסידה במכירות ל-PlayStation 4.
עצוב