מיקרוסופט מסרה אמש כי היא מכרה למעלה מ-40 מיליון רישיונות של מערכת ההפעלה החדשה, ה-Windows 8 עד היום – בתוך חודש בלבד מאז שהושקה, ובכך מצליחה מיקרוסופט להדוף את הדיווחים על התחלה חלשה למערכת.

אולם מספר זה אינו מעיד על כמות משתמשים שווה, שכן מדובר במכירות גם של ערכת השדרוג וגם של מכירות עבור ערוצי הפצה וייצור של מחשבים, כך שאת רוב המכירות מיקרוסופט עושה דרך המפיצים ויצרניות המחשבים השונות אשר רוכשות רשיונות בכמויות גבוהות.

לפי הערכות של אנליסטים מ-StatCounder, המערכת רצה על כ-1.44 אחוז מסך המחשבים בעולם ו-2.05 אחוז מסך המחשבים בארה”ב, שהם כ-15 מיליון משתמשים סה”כ, זאת כאמור 30 יום לאחר השקתה ב-26 לאוקטובר, אולם בהשוואה ל-Windows 7 באותה פרק הזמן הצליחה “לכבוש” כ-4.63 אחוז מהמחשבים בעולם.

מיקרוסופט לא מסרה מידע על מחשב ה-Surface שלה, אשר לא נחל הצלחה מרובה במכירות של Black Friday או בכלל על היצרניות האחרות המוכרות מחשבי טאבלטים ולפטופים מבוססי Windows 8. לדברי החברה, מספר האפליקציות בחנות היישומים הוכפל מאז ההשקה ועומד כיום על כ-20 אלף אפליקציות שסה”כ הניבו סכום של $25,000 שמתוכם 80 אחוזים הולכים למפתחים.

מחירים מפתים
החברה השיקה את המערכת בהשקעה שיווקית גדולה במיוחד וגם הציעה מחיר אטרקטיבי, כאשר גרסת השדרוג ממערכת קודמת נמכרת ב-160 ש”ח ואילו מי שרכש מחשב לאחר ה-7 ביוני עם רשיון של Windows 7 זכאי לשדרוג בעלות של כ-60 שקלים בלבד.

קרא עוד:  המפרט של Xbox Series X נחשף: מעבד AMD מבוסס Zen 2 ותמיכה ב-120 הרץ
>> 8 טיפים למשתמש המתחיל ב-Windows 8
>> לשדרג או לא לשדרג?