מוקדם יותר החודש חשף תחקיר עיתונאי כי מיקרוסופט (Microsoft), בדומה לגוגל (Google), אפל (Apple), אמזון (Amazon) ופייסבוק (Facebook), העסיקה עובדים שהאזינו לפקודות קוליות שהוקלטו על ידי הסייענית הדיגיטלית קורטנה (Cortana), כמו גם לשיחות בסקייפ (Skype), במטרה לתמלל אותן ולסייע בפיתוח מערכת בינה מלאכותית (AI) שתוכל להבין את תוכן השיחות ללא עזרה. כאשר המתחרות שלה ״נתפסו״, כולן הגיבו בהפסקה מיידית של מדיניות ההאזנות. אלא שמיקרוסופט, מסתבר, חושבים שהבעיה היא כלל לא בעצם ההאזנה לשיחות משתמשים פרטיות, אלא פשוט בהעדר שקיפות בנוגע לכך.

מיקרוסופט, אם כן, תוסיף להעביר לעובדים – הן עובדים שכירים של החברה והן עובדי קבלן חיצוניים – הקלטות של משתמשים לצרכי תמלול. אלא שכעת, תדאג החברה להבהיר הן בתנאי השימוש והן בקובץ השאלות והתשובות (Q&A) המוצע למשתמשים, כי חלק מההקלטות עשויות להימסר לידי עובדים אנושיים. ״הגענו למסקנה שאנחנו יכולים לעשות עבודה טובה יותר בלהסביר שלעיתים עובדים אנושיים מעבדים את התוכן״, מסרה החברה.

כעת, מדיניות הפרטיות של מיקרוסופט כוללת את המשפט הבא: ״עיבוד הנתונים האישיים [לצרכי שיפור השירות] יעשה באמצעים אוטומטיים וגם על ידי עובדים… אמצעי העיבוד האוטומטיים קשורים לעיתים קרובות ונתמכים על ידי עובדי החברה״.

האם די בהצהרה זו בכדי להרגיע את הרוחות? נציין כי כבר בדיווח המקורי הודו עובדי החברה כי קבצי ההקלטות עשויים להכיל פרטים מזהים, כמו גם תיעוד של רגעים אישיים ורגישים שהמשתמשים בוודאי לא התכוונו לשתף עם החברה.