מיקרוסופט (Microsoft) הכריזה כי פלטפורמת המשחקים הקהילתית Xbox Live, שהייתה עד כה בלעדי לקונסולות האקס-בוקס (Xbox) ולמחשבים אישיים מבוססי חלונות, זמינה כעת גם בעבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS. מפתחים המעוניינים לשלב את השירות במשחקיהם מוזמנים להשתמש בערכת פיתוח (SDK) המספקת גישה מלאה לכלל תכונות Xbox Live, כמו גם כניסה למשחק באמצעות חשבון מיקרוסופט (Microsoft Account).

שירות Xbox Live מאפשר צבירת הישגים (Achievements) במשחקים, צבירת ניקוד כללי לכלל המשחקים (Gamerscore), יצירת רשימות חברים ומועדונים, וגם הגדרות המגבילות גישה לשלבים או תכונות מסוימות לילדים. כל אלו מסונכרנים לכל הפלטפורמות התומכות בשירות, ליצירת חווית משחק אחידה.

מיקרוסופט מעוניינת בהמשך להביא את השירות גם לקונסולות הסוויץ׳ (Switch) של נינטנדו (Nintendo), כמו גם לקונסולת הפלייסטיישן 4 (PlayStation 4) של סוני (Sony). ״המטרה שלנו היא לאחד בין 2 מיליארד הגיימרים בכל רחבי העולם״, טוען קרים צ׳ודרי (Kareem Chodhry), מנהל שירות הגיימינג של החברה. אולם בעוד שנראה כי נינטנדו אינה פוסלת על הסף את שיתוף הפעולה, שילוב השירות בקונסולת הפלייסטיישן איננו נראה סביר.

בנוסף להכרזה זו, חשפה מיקרוסופט גם את חבילת השירות Game Stack, המיועדת למפתחים המעוניינים להעשיר את חווית המשחק באמצעות שרתים, גרפיקה ופיזיקה מתקדמת, וכלים נוספים שאותם מכרה עד כה מיקרוסופט בנפרד זה מזה. כעת הם מהווים חלק מחבילת שירותים אחידה, המוצעת למפתחי משחקים בכל הרמות – החל ממפתחים עצמאיים ועד חברות ענק בתחום.