הישג משמעותי ראשון למיקרוסופט (Microsoft) בכל מה שנוגע למכירות בקונסולת הדור הבא שלה, כאשר ענקית התוכנה מרדמונד הודיעה כי עד כה שלחה לחנויות כה כ-10 מיליון יחידות של קונסולת ה-Xbox One. אם משווים נתון לזה למקבליתה, סוני (Sony), מגלים כי יש לה עוד לא מעט לסגור את הפער ונשלחו 10 מיליון יחידות של קונסולת ה-PS4 עוד מלפני 3 חודשים.
מדובר בזמנים לא פשוטים עבור קונסולת ה-Xbox One בכל מה שנוגע למכירות. כבר 9 חודשים רצופים שסוני מוכרת יותר קונסולות PlayStation 4 מאשר Xbox One בארה”ב, כאשר הנתון הזה אף משקף גם את המגמה הכלל-עולמית. בתחילת חודש ספטמבר, מיקרוסופט הציעה משחק בחינם לכל הרוכש Xbox One, גם אם מדובר בחבילה (Bundle) הכוללת כבר משחק בתוכה. למרות המבצע, שחסך ללקוחות האמריקאים 120 דולרים, גם בחודש ספטמבר סוני ניצחה בנתוני המכירות, ואפילו שילשה את מכירותיה בחודש זה.
לאחרונה, מיקרוסופט עשתה צעד נוסף לעבר כיבוש לב הלקוחות, כשהכריזה שלמשך חודשיים (בארה”ב בלבד), מחיר ה-Xbox One, כולל החבילות עם המשחקים, ירד זמנית ב-50 דולרים ממחיר הכולל של החבילה. המחירים החדשים לאחר ההוזלה כוללים את החבילה עם Assassin’s Creed Unity ו-Black Flag ב-350 דולרים בלבד, חבילת ה-Call of Duty: Advanced Warfare המגיעה ביחד עם כונן פנימי של 1 טרה-בייט ל-450 דולרים. גם חבילת ה-Xbox One הלבנה עם המשחק Sunset Overdrive עולה 350 דולרים בלבד.
הורדת המחירים הדרסטית בארה”ב מגיעה בידיוק בזמן לפני תקופת החגים העמוסה באמריקה (חג ההודיה, יום שישי השחור, חג המולד והשנה החדשה) שזוהי בעצם תקופת הקניות הכי עמוסה. מעניין יהיה לראות את נתוני המכירות של הקונסולות בחודשים עמוסים אלו, והאם מיקרוסופט תצליח לנצח את סוני לאחר תקופה ארוכה בחודשים אלו.