במקביל לתחילה ההשקה הרשמית של חלונות 8 (Windows 8), במיקרוסופט (Microsoft), כזכור, מתכוננים להשקה של הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה לטלפונים חכמים, הלא היא Windows Phone 8. בחברה יודעים כי אחת הדרכים להביא משתמשים היא חנות יישומים עשירה. לאחרונה, לאחר שחצתה את קו ה-100,000 יישומים ב-Market Place, מנסה החברה גם למשוך כמה שיותר כותבי יישומים שרוצים למכור אותם בכסף. גם הם יודעים שהבסיס להצלחה בצד השני של המראה, צד המפתחים, הוא היכולת להרוויח כסף – בדיוק כמו ב-AppStore של אפל (Apple) וב-Google Play של גוגל (Google).

כדי לעשות זאת הציגה החברה שני מאמרים בבלוג הרשמי שלה (כאן וכאן) שמטרתם לעזור לכותבי היישומים להרוויח כסף. תחת הכותרת "10 הסודות המובילים לעשיית כסף של היישומים המובילים" ניתן למצוא עצות שיעזרו למפתחים לקדם את היישומים המתומחרים שלהם. כך למשל ממליצה מיקרוסופט למיישמים להפעיל את האפשרות המבחן שכלולה בממשק כי לפי אחד המחקרים שלה היא מצאה כי יישומים בתשלום שמציעים מצב ניסיון הורדו פי 70 מאשר יישומים בתשלום נעולים לחלוטין, ושבערך 10 אחוזים מהמורידים של יישומי הניסיון שילמו תוך 24 שעות כדי לרכוש את היישומים המלאים.

עצה אחרת היא להשתמש, לפחות ביישומים שאינם משחקים, במשבצות דינמיות שניתנות להכללה במסך הפתיחה של הטלפון. לפי מיקרוסופט הסיכוי להיכלל ברשימת 50 היישומים המובילים ברשימת היישומים בתשלום גבוה פי 4 עבור יישומים שמשתמשים בעדכון משבצות דינמי. למעשה, החברה אף טוענת שיישומים כאלה, בגלל היכולת להצמדה למסך ההתחלה של הטלפון, זוכים לציונים גבוהים יותר בממוצע לעומת יישומים דומים שאינם משתמשים בממשק הזה.

בסך הכל ניתן למצוא בשני המאמרים הללו 10 עצות, חלקן גם צפויות למדי כמו יהיו מהירים בהגעה לשוק (Time to Market), ואם אתם מפתחים או חושבים לפתח לסביבת Windows Phone, כנראה שכדאי לכם לקרוא אותן.