בימים אלו נדרשת מיקרוסופט (Microsoft) לנסות ולהוכיח לגופי הרגולציה בארה״ב ובאירופה כי עסקת הענק המתוכננת לרכישת חברת המשחקים אקטיוויז׳ן-בליזארד (Activision Blizzard) לא תהפוך אותה למונופול. נראה כי עורכי הדין של מיקרוסופט סבורים כי הדרך להשלמת העסקה עוברת בהצהרות הממעיטות בערכה כחברה מובילה בתחום הגיימינג, לרבות אמירות שאיש לא היה מעלה בדעתו כי יעלו על נייר רשמי של החברה.
כזו היא ההצהרה האחרונה אותה העבירה החברה לרשויות, לפיה האיחוד בין מיקרוסופט ובין אקטיוויז׳ן לא יסכן את סוני שכן החברה היפנית פשוט גדולה ומצליחה מכדי שעסקה כזו תוכל לאיים עליה – ודווקא מיקרוסופט היא זו שמתקשה להתחרות בשוק. במיקרוסופט טוענים כי במהלך שנת 2021 יצאו לא פחות מ-280 משחקים בלעדיים לקונסולות ה-PlayStation, הן בפיתוחה של סוני עצמה והן בפיתוח חברות צד שלישי. ״זו כמות גדולה פי חמישה מהמשחקים הבלעדיים ל-Xbox״, כך לפי מיקרוסופט עצמה.
זאת ועוד, במיקרוסופט סבורים – למרבה התדהמה – כי ״רבים מהמשחקים הללו איכותיים יותר ממשחקי ה-Xbox״. במיקרוסופט מציינים מספר מותגים, בהם God of War, The Last of Us וסדרת ספיידרמן, כמשחקים ״איקוניים״.
השורה התחתונה היא, כמובן, שאין כל סכנה ממשית שמיקרוסופט תוכל לחסל את עסקיה של סוני: ״זה בלתי סביר שסוני, חברה המובילה בשוק הקונסולות ביחס של יותר משתיים לאחד, תסגר כתוצאה מהעדר הגישה למותג יחיד״. הכוונה היא כמובן לסדרת Call of Duty, שנמצאת במרכז הדיון בשל האפשרות שלאחר הרכישה תהפוך אותה מיקרוסופט לסדרה בלעדית לקונסולות ה-Xbox.
בהמשך ההצהרה, מביאה מיקרוסופט כדוגמא את נינטנדו (Nintendo) כחברה מצליחה בתחום הגיימינג, למרות שאף משחק בסדרת Call of Duty לא הגיע לקונסולה מתוצרתה בשנים האחרונות.
יאמר לזכותה של מיקרוסופט שזה טיעון טוב, אבל call of duty הוא מותג ענק וההיעדר שלו באחת הקונסולות יכול להיות בעל השלכות מרחיקות לכת.