הוטמייל, שירות הדוא"ל של מיקרוסופט היה שירות הדואר מבוסס רשת הפופולרי בעולם, אך הפופולריות שלו החלה לדעוך כאשר גוגל השיקה את ג'ימייל, שירות הדוא"ל המתחרה שלה ולמרות שהוטמייל עבר כמה גלגולים נראה שהוא מתקשה להדביק את הפער, האם הגלגול מחדש של שירות הודא"ל הוותיק יגרום לכם לחזור אליו?

שפה עיצובית חדשה
"מטרו" זהו שמה של השפה העיצובית שהציגה מיקרוסופט עם השקת מערכת ההפעלה Windows Phone אשר שמה את התוכן במרכז. העיצוב מתאפיין בדגש על טיפוגרפיה וממשק משתמש נקי, שטוח ומודרני. הענקית מרדמונד מאמינה כל-כך ב"מטרו" כך שבחלונות 8 היא תצניע את שולחן העבודה המסורתי לטובת העבודה בממשק האריחים הצבעוני של החברה. מיקורוסופט אף הודיעה על כוונתה לעצב את כל שירותי הרשת שלה בהתאם לשפה העיצובית החדשה.

נראה שהשירות התורן לקבל עיצוב מחדש בסגנון מטרו הוא שירות הדוא"ל הוטמייל, מלכידות-מסך שדלפו לרשת (ומשום מה מתייחסות לשירות בשם "Newmail"). ניתן לראות את השינוי הצפוי בשירות הוותיק, כעת הוא נראה הרבה יותר נקי אך עדיין ניכר שמדובר בעיצוב ראשוני שכן לא כל האלמנטים עברו עיצוב מחדש והבולטים שבהם הם הסמלים במסך כתיבת הודעה חדשה.

אין ספק שחווית המטרו החדשה גורמת לשירות הדוא"ל של מיקרוסופט להיראות רלוונטי מתמיד, אך השאלה האם זה מספיק בשביל לגרום למשתמשים לנטוש את תיבת הג'ימייל שלהם?

גם כרום למטרו
בתוך כך בבלוג הפיתוח של כרום נותנים לנו בגוגל הצצה ראשונית אל גירסת המטרו של הדפדפן כרום. אומנם העיצוב נשאר זהה לגירסת שולחן העבודה של כרום אך הדפדפן יכלול תמיכה ביכולות השיתוף והחיפוש המובנות בתוך מערכת-ההפעלה ואף באשרות לה-Snap View המאפשרת להצמיד את הדפדפן לקצה המסך ולהשתמש ביישום מטרו נוסף במקביל.

בעתיד תתווסף תמיכה טובה יותר בתפעול באמצעות מחוות מגע בלבד וייתכן שכרום אף יקבל עיצוב ייעודי שמאמץ את השפה העיצובית החדשה של מיקרוסופט. הגירסה החדשה של הדפדפן תהיה זמינה בקרוב להורדה דרך ערוץ הפיתוח של הדפדפן.