לתלות על הבגד ולשכוח

ישנם רגעים בחיים אשר חולפים במהירות ולא ממתינים לשליפת המצלמה. ההוגים של מימוטו (Memoto), מיזם חדש באתר מימון-ההמונים קיקסטארטר, מעוניינים לבנות מצלמה לבישה זעירה אשר לוכדת תמונות כל הזמן, ללא התערבות של המשתמש במטרה לא להחמיץ עוד אף רגע בחיים.

לתלות על הבגד ולשכוח

לצלם מבלי לצלם
מימוטו היינה מצלמה זעירה ללא כפתורים כלל המאפשרת "לתעד את החיים" (Lifelogging) באופן אוטומטי לגמרי, מרגע שהיא יוצאת מהכיס היא לוכדת תמונה מדי 30 שניות. את המצלמה בנו בצורה כזו שהיא פעולת עצמאית, כאשר היא מזהה שהיא מחוץ לכיס היא מתחילה ללכוד תמונות, ועל-מנת להפסיק פשוט צריך להחזיר אותה לכיס. מד התאוצה מזהה את הזווית בה נמצאת המצלמה ומיישר את התמונות בהתאם. בנוסף היא בנויה כדי לשרוד גם בתנאי מזג אוויר קשים והיא עשויה פלסטיק קשיח ועל כניסת ה-USB ישנו כיסוי מגן.

מפרט המצלמה כולל חיישן 5 מגה-פיקסל, זיכרון של 8GB, מד-תאוצה ואנטנת GPS, בגודל של 36 על 36 מ"מ ובעובי של 9 מ"מ מה שהופך אותה למצלמה קטנטנה הניתנת ללבישה על דש הבגד באמצעות "קליפס" ומסוגלת ללכוד תמונות במשך כיומיים ללא הטענה. ניתן לטעון את הסוללה הפנימית באמצעות חיבור למחשב כשבאותו הזמן גם תתרחש העלאה של תמונות אל שרתי החברה.

על השרתים מתרחש "קסם" אחר והתמונות ממויינות לפי ימים ולפי מיקומים שהתקבלו באמצעות חיישן ה-GPS, כך שניתן לחפש תמונות גם על פי מיקום. התמונות מוצפנות כברירת-מחדל והמשתמש בוחר אלו תמונות לשתף. המצלמה מפיקה כ-4 ג'יגה של תמונות ביום, כך שמדובר על 1.5 טרה-בייט בשנה, שירות האחסון של החברה מציע אחסון ללא הגבלת גודל ול-1000 התורמים הראשונים מציעה החברה במתנה אחסון לשנה ללא תשלום. ניתן לצפות בתמונות ולשתף אותן דרך אפליקציות ייעודיות עבור מכשירי האנדרואיד וה-iOS.

קרא עוד:  סקירה: Aqara G2 של שאומי - מצלמה לבית חכם

ווידאו: החזון של Memonto

המיזם הכפיל את סכום היעד
נכון לכתיבת שורות אלה המזים כבר הכפיל את סכום היעד של 50-אלף הדולרים ועד כה גייס המיזם יותר מ-100,500 דולר. ניתן לתרום למיזם סכום שמתחיל מדולר אחד ועד ל-5,000 דולר ויותר והמשתמשים שיתרמו 199 דולר יזכו לרכוש את המצלמה בהנחה של 80 דולר מהמחיר הסופי ואף להיות בין הראשונים שיזכו לשים את ידיהם על המצלמה המסקרנת. מי שיבחר לפתוח את הכיס ולתרום כ-5,000 דולר יזכה לטוס לשטוקהולם ולהשתתף בדיון סעיור-מוחות עם היזמים.

-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.