בגרסה 4.4, הידועה בשם הקוד ‘קיט-קט’ (KitKat) של אנדרואיד קיימת סביבת ריצה חדשה, שעתידה להשפיע לטובה על הביצועים של יישומי אנדרואיד.
כיום יישומי אנדרואיד רצים תחת סביבת ריצה (Runtime Environment) בשם ‘Dalvik’ שהיא למעשה סוג של ‘מכונה ווירטואלית’ המאפשרת ליישומים לרוץ על כל מכשיר אנדרואיד מבלי להיות קשורים לחומרה. בנוסף לכך יישומי אנדראויד היום לא עוברים הידור (קימפול) כשמפתח מסיים לעבוד עליהם. למעשה כל פעם כשפותחים יישום המערכת מבצעת הידור בזמן אמת – פעולה זו גורמת לכך שריצה של יישומים לעיתים מרגישה איטית, אם כי בעקבות שימוש במעבדים מהירים במיוחד הצליחה לפתור זאת.
בגרסה האחרונה של אנדרואיד גוגל הציגה סביבת ריצה בשם Android Runtime או ART בקיצור, בה יישומים עוברים הידור בעת ההתקנה, הדבר עלול לגזול קצת יותר מקום על הזיכרון המכשיר אך מתבטא בביצועים גבוהים יותר. חשוב לזכור כי כרגע מדובר בסביבת ריצה נסיונית שאף לא מופעלת כברירת מחדל. בעלי גרסה 4.4 אמיצים יכולים לנסות אותה בעצמם – ניתן לגשת לתפריט הפיתוח במסך ההגדרות של באנדראויד ובאפשרות ה-Select Runtime לבחור ב-ART.
העברתי את הנקסוס 4 שלי והוא עכשיו טס. ממליץ בחום לבעלי המכשיר הנ”ל
ניסיתי ב Galaxy s 1 שלי ו Dalvik עובד מהר יותר.
האופטימציה לוקחת פי 10 יותר זמן מב Dalvik וה Boot של המכשיר איטי יותר ב ART
כנראה זה ניסיוני ביותר על מכשירים שהם לא נקסוס 5.
וגם משום מה אין לי ART בנקסוס 7 שלי.
מוטורולה רייזר יקבל את האדרואיד 4.4
רק אני לא מוצא סיבה לא להשתמש בART במקום בתוכנה הישנה?
מקווה שבעדכון ל4.4 של הONE שלי HTC תעביר את העידכון לסנס
בינתיים יש בעיות תאימות, לפחות עם חלק מהאפליקציות.
למה שיהיו בעיות תאימות עם חלק מהאפלקציות?
ART בסך הכל מבצע את האופטימציה פעם אחת ושומר אותה בזיכרון במקום לבצע את האופטימציה כל פעם מחדש כשפותחים את האפלקציה
ART הוא לא כזה חידוש גדול והוא לא עושה דברים מיוחדים – הוא פשוט שומר את התוצאה של המשימה במקום את המשימה עצמה. זה בדיוק כמו לפתור תרגיל בחשבון ולכתוב את התוצאה שלו במקום את התרגיל עצמו
Davlik מהיר יותר
אשמח לדעת על מה מתבססת הקביעה שלך.
בנוסף, מהיר יותר באילו תחומים?
השעון בטלפונים שבוידאו לא תואמים זה בכוונה?
למה ריצה ולא הרצה?
הרצה, נכון. תודה.
רק אני לא שם לב לשום הבדל?
קשה לראות את זה על האפליקציות המוצגות בסרטון אבל לפי ההסבר הקצרצר בכתבה, באפליקציות כבדות בעלות גראפיקה כבדה וכאלו המסובכות מבחינת קודים, אלגוריתמים אז ה- Dalvik ימיר הקוד מ-JAVA לשפה שמתאימה לטלפון בכל פעם שנפתח את האפליקציה מחדש ובכך יחסוך מקום אבל לא זמן, וה-ART יעשה זאת רק פעם אחת בזמן ההתקנה, אז זמן ההתקנה יהיה ארוך יותר וגם יותר מקום ינוצל במכשיר אבל האפליקציות יעלו יותר מהר ושוב נשים לב לזה יותר באפליקציות כבדות יותר
1. זה עדיין נסיוני, לא מושלם ולכן קשה לדעת בדייוק כמה יהיה השיפור אך ראיתי מס’ מקורות שבדקו ודיווחו על שיפור של 100%. שיפורי התוכנה והחומרה החזקה הביאו את אנדרואיד למהירות גבוהה מאוד כבר עכשיו, על מכשירים חלשים ו/או על אפ’ כבדות תראה זאת טוב יותר. נסה לערוך סרטון וידאו ותרגיש את זה.
2. ההבדל בנפח לא צפוי להיות גדול, זה אמור להוסיף 10-20% לגודל של הקוד, לא לכל גודל האפליקציה.