גם חברת האשראי הגדולה בעולם הולכת בעקבות טרנד הסלפי ותציע טוויסט מגניב ללקוחותיה: החברה הודיעה כי החל מהסתיו הקרוב, תחל לבחון אפשרות חדשה שתהיה זמינה לכ-500 לקוחות בלבד, דרכה יוכלו לאשר רכישות דרך הטלפון באמצעות צילום עצמי – סלפי.
הפיילוט, שיהיה סגור בשלב הראשוני אך ורק למספר מצומצם של לקוחות בארה”ב, ידרוש מהלקוח להוריד תחילה את אפליקציית מאסטרקארד על מנת לבצע את הרישום הראשוני כמו גם לצלם תמונת סלפי ובכל פעם כאשר המשתמש יבצע רכישה ברשת, יקפוץ בפניו החלון ובו האפשרות להזדהות באמצעות סריקת תווי פניו בה הוא נדרש להתבונן על המצלמה הקדמית ולמצמץ פעם אחת – פעולה שתאשר את הרכישה. עם זאת, המשתמשים שלא ממש חובבי הצילום העצמי, יוכלו לזהות את עצמם גם באמצעות סריקת טביעת האצבע, שגם היא תהיה חלק מאמצעי הזיהוי. המצמוץ אגב נועד למנוע זיופים על ידי שימוש בתמונה של המשתמש ולא צילום חי.
בחברת האשראי אומרים כי האפשרות החדשה תוכל לצמצם משמעותית את כמות הזיופים בכרטיסי האשראי, כמו גם תקל משמעותית על הלקוחות המרבים לבצע רכישות בכרטיס ותותאם למרבית משתמשי הסמארטפונים. באם הפיילוט בראשוני יעבור בהצלחה, תפתח החברה את האפשרות גם ליתר לקוחותיה בשנה הבאה.