גוגל (Google) נוקטת בצעד נוסף לארגון החנות שלה, ה-Play Store. החברה הסירה בשבוע האחרון למעלה מ-60 אפליקציות ומשחקים שהשתילו במכשירים פרסומות לתוכן מבוגרים למרות כי הן מיועדות לכלל קבוצות הגיל.

הפרטים הגיעו מחברת האבטחה הישראלית צ'ק-פוינט (Check Point) שגילתה כי מודעות ופרסומות שונות למבוגרים הושתלו במכשירים בה הותקנו אפליקציות ומשחקים המיועדים לילדים, שחלקם הורדו למעל למיליון פעמים. מדובר במודעות המגיעות דרך קוד זדוני הידוע בשם AdultSwine, אשר גרמו למכשירים שהתקינו את האפליקציות הללו לחלונות קופצים ופרסומות באופן מזדמן.

בצ'ק-פוינט אומרים כי לאחר ההתקנה, הנוזקה ממתינה כי המשתמש יפעיל מחדש את המחשב או יסיר את נעילת המכשיר, כשמייד לאחר מכן תוצג המודעה על כל המסך. חלק מהמודעות גורמות למשתמש להתקין יישומים אחרים וחלקם מעודדים אותם לרכוש מוצרים שונים או להשתתף בחידונים.

למרות כי בגוגל מפעילים מספר מנגנונים שונים המונעים מתוכן שכזה להגיע לחנות, המפתחים יודעים כיצד לפעול כך שאלו לא יזהו את הקוד הזדוני, בין אם זה לעדכן את האפליקציה תקופה או להסתיר אותה במסווה של אפליקציה אחרת.