חברת LogMeIn האמריקאית הודיעה היום כי הגיעה להסכם לרכישת חברת הסטארטאפ הישראלית NANOREP בהיקף מדווח של כ-45 מליון דולר. העסקה תבוצע במזומן. עם השלמת הרכישה יישאר מרכז הפיתוח של החברה בהרצליה וההערכות הן כי הוא אף צפוי להתרחב. הרוכשת ציינה כי היא צפויה לשלם 5 מיליון דולר נוספים לעובדי מפתח שיצטרפו אליה. ננורפ מעסיקה כיום כ-50 עובדים.
חברת LogMeIn האמריקאית נסחרת בנאסד”ק (LOGM) לפי שווי שוק של 6 מיליארד דולר ובשנת 2016 הסתכמו הכנסותיה ב-336 מיליון דולר. זו הרכישה הראשונה של LMI בישראל.
חברת NANOREP, הוקמה ב-2009 ע”י היזמים עמית בן שחר, אביב דרור, דורון הרצליך ועופר דוד. בשנת 2014 הצטרף לחברה אלי קמפו, מנכ”ל בעל ניסיון רב ויכולת מוכחת בהובלת פעילות עסקית לכדי בשלות. קמפו שימש בעבר בתפקידים בכירים ב LivePerson ובחברת Shooping.com שנמכרה ל-eBay ב-2005.
ננורפ פועלת בתחום ה- AI והצליחה לפתח שירות טכנולוגי ייעודי לגופים המנהלים מערכי שירות לקוחות אונליין בהיקפים נרחבים. המערכת מאפשרת ללקוחות הקצה של החברות לקבל באופן אוטומטי מענה פרסונלי לשאלותיהם, תוך העלאת איכות השירות ללקוח וחיסכון ניכר בעלויות. בפועל, מוטמע הפיתוח של ננורפ כמערך שירות לקוחות דיגיטלי-אוטומטי (Chatbot) באתרים מובילים בארץ כגון: בנק לאומי, אלעל, מכבי שירותי בריאות, Yes, Hot, וסלקום וכן בחברות בינלאומיות כגון: Vodafone, ToysRus, intuit, Fedex, UK mail RBS (Royal Bank of Scotland), ו- IKEA.
עד כה גייסה החברה 11 מיליון דולר. המשקיעה הגדולה בחברה היא JAL Ventures (כ- 23%) שהקימו יהושע ועמירם לוינברג -המכהן כיו”ר החברה. בנוסף השקיעו בחברה האנג’ל הסידרתי גיגי לוי, והקרנות OurCrowd, iAngels, Titanium ו- Oryzn.
בחודש מרץ השנה תוארה ננורפ בדו”ח של חברת גרטנר כ”חברה לעקוב אחריה” ובמהלך יוני דורגה בדו”ח של חברת המחקר פורסטר כאחת מתוך 10 החברות המובילות בעולם בפיתוח שירותי Chatbot.
האתגר שאיתו מתמודדת ננורפ הוא בהבנת השאלה והקונטקסט שלה, בהתאם לתחום הפעילות של החברה וסוג השירות המוצע בה. בנוסף, עליהם לאפשר יעילות מירבית בדמות קיצור משמעותי של הליך התמיכה וזאת בשילוב הבנת פרופיל הלקוח השואל. צורך מורכב זה הוביל לפיצוח פתרון ייחודי בשוק ה- chatbot ואף איפשר הליך יישום קצר ופרקטי. המערכת של ננורפ לא מחייבת אמצעי אחסון מורכבים והיא מספקת הדמיית נתונים, עם אשכולות נושאיים לקבלת החלטות מהירות.
בסך הכל מצליחה ננורפ לצמצם ב-75% את מספר השאלות שנשאלים אנשי השירות, לצמצם 45% מכלל נפח הפעילות במרכז השירות ולחסוך 10% בזמן שמושקע בכל פניה למערך השירות.
מנכ”ל NANOREP אלי קמפו: “LogMeIn וננורפ חולקות חזון משותף לגבי עתיד האינטראקציה של חברות עם הלקוחות שלהם. היכולת להעניק ללקוח מענה מדויק, מיידי ואישי, מעלה את איכות השירות ושביעות רצון הלקוח ובו זמנית חוסך עלויות לארגון. אנחנו מאמינים כי החיבור שלנו עם LMI הוא טבעי וייצר ערך רב ללקוחות שתי החברות. באמצעות שילוב יכולות ה-AI (בינה מלאכותית) שלנו עם המערכות החזקות של LMI בתחום קשרי לקוחות ותמיכה נוכל לייצר כלים ופתרונות יוצאי דופן שיסייעו למחלקות שירות הלקוחות בארגונים רבים”.
*הודעה לעיתונות – פורסמה ככתבה וכלשונה