חברות הסלולר הוותיקות מפנות את מקומן לחברות חדשות, ועתה נראה כי LG נואשה מהניסיון להצטייר כמתחרה מובילה בשוק הסלולר, כך לפי נתונים שנחשפו בסוף השבוע.

לפי חברת המחקר Counterpoint, ברבעון הראשון של השנה מכרה LG כ-6.8 מיליון טלפונים חכמים בלבד – צניחה של 40% לעומת הרבעון המקביל ב-2018. החברה ציינה כי נתח השוק של היצרנית הקוריאנית ירד אל מעט פחות מ-2% – נתח השוק הנמוך ביותר בתולדות החברה, שרק לפני חצי עשור נחשבה למתחרה העיקרית של אפל (Apple) וסמסונג (Samsung).

בשנתיים האחרונות הושקו מספר מכשירים כמו ה-LG G8 או LG V40, אולם אלה לא סייעו לה לחזור לשוק. בחודש שעבר אף הודיעה החברה כי היא מעבירה את ייצור מכשירי הדגל שלה, שהיוו 10-20 אחוז מהמכירות שלה, ממדינת הבית בקוריאה לווייטנאם, שם יוצרו בשנתיים האחרונות המכשירים הזולים שלה.

ובזמן ש-LG מתרסקת, הסיניות עולות: Counterpoint חזרה פחות או יותר על נתוני IDC ו-Canalys, לפיהם וואווי (Huawei) רשמה גידול חד של כ-50% במכירות ברבעון הראשון של השנה. אך הנתון המעניין ביותר שסיפקה Counterpoint נוגע למותגים הסינים הקטנים יותר: החברה ציינה שכל החברות שרשמו צמיחה מלבד וואווי – Oppo, Vivo, ו-OnePlus – שייכות לקבוצת BBK, כך שלמעשה BBK היא יצרנית הטלפונים החכמים השלישית בגודלה, בקרב קשה עם וואווי על המקום השני. אפל, היצרנית המערבית הגדולה ביותר, היא לפי הנתון הזה הרביעית בגודלה בלבד.

קרא עוד:  סקירה: Nokia 9 PureView - טלפון נישה לצלמים מקצועיים שגם קצת מאכזב