אחרי אינספור תלונות של לקוחות, הודתה LG לפני כשנתיים בקיומה של בעיית Bootloop (לופ אינסופי של הפעלה מחדש וכיבוי של המכשיר, ללא כל אפשרות לשלוט בו) במכשיר הדגל שלה, ה-G4. לדבריה, התקלה נבעה בעקבות בעיות הלחמה בלוח האם של המכשירים, אלא שגם ה-V10 סבל מאותן בעיות, סוגיה לא מאוד מפתיעה בהתחשב בכך שהוא כולל חומרה מאו דומה לזו של ה-G4.

אולם התלונות לא נפסקו, וגם מי שהחזיקו מכשירים אחרים מתוצרתה של החברה, בהם ה-Nexus 5X, V10 ו-G5 המודולרי סבלו מתקלות דומות, לעיתים עוד לפני שהמכשיר שלהם חגג שנה. במרץ 2017 התגבשה תביעה ייצוגית נגד LG בארה”ב שכעת סוף סוף מגיעה לסיומה בהסכם פשרה.

פיצוי כספי או הנחה ברכישת מכשיר חדש

לפי הסכם הפשרה, LG תאפשר לתובעים לקבל הנחה של 700 דולר ברכישת סמארטפון חדש מתוצרתה. מדובר בסכום נאה שכמעט ומספיק למכשיר האחרון שהשיקה החברה, ה-V30, שמחירו עומד על 800 דולר. יחד עם זאת, אלו שנכוו והחליטו שאין שום סיכוי שהם רוכשים מכשיר נוסף מתוצרתה של החברה, יוכלו פשוט לקבל החזר כספי של 425 דולר במזומן. במחיר זה ניתן לרכוש לא מעט טלפונים אחרים מתוצרת המזרח, כדוגמת השיאומי MI A1 שמציע תמורה נאה למחיר או Huawei P9 Lite.

אלו שלקחו חלק בהתארגנות כנגד LG, אמורים לקבל פנייה ממשרד עורכי הדין שהוביל אותה – Girard Gibbs, ועליהם לצרף הוכחת רכישה עד ה-12 בפברואר. אם הם יעשו זאת מאוחר יותר, הפיצוי הכספי יצומצם ל-100 דולר בלבד וההנחה ברכישת מכשיר חדש תפחת ל-200 דולר. כמו כן, מי שטרם הצטרף לתביעה כבר לא יוכל לעשות זאת. אגב, כשמנסים להיכנס כעת לעמוד הייעודי של התביעה הוא לא זמין – או שהוסר, או שהוא פשוט לא עמד בכמות הלקוחות המאוכזבים שניסו להיכנס אליו בו זמנית.

ומה בישראל?

גם הלקוחות הישראלים לא נשארו אדישים, ובפברואר 2016 הוגשה נגד חברת LG ורונלייט דיגיטל, יבואנית החברה בישראל, תביעה ייצוגית בסך 400 מיליון ש”ח. באוקטובר 2017 הכריזה רונלייט על ריקול יזום למכשירים, במסגרתו היא אספה ותיקנה את המכשירים התקולים ללא תשלום.

נכתב על ידי הילה חיימוביץ' ופורסם לראשונה באתר Geektime