החדשות הבולטות של הלילה האחרון ב-CES מגיעות ממוטורולה (Motorola): החברה הנחשבת לשם תואר לטלפונים אשר הייתה בשיאה באמצע שנות ה-2000 עם מכשירי ה-Razr והרינגטון “Hello Moto” הכל כך מוכר, נעלמה בעלייתם של הסמארטפונים ובשנים האחרונות צמחה שוב, אך כעת נראה כי היא הולכת להיכחד באופן סופי.
מנכ”ל החברה, ריק אוסטרלו אמר ל-Cnet כי המותג Motorola יישאר רק כשם פנימי בתוך הארגון, אך מחוצה לו, כלומר לצרכנים, מכשירי מוטורולה ימותגו תחת המותג Moto ועליהם יוטבע הלוגו של לנובו עם הכיתוב “Moto by Lenovo”.
בעוד שמוצרי הטלפונים של מוטורולה הנחשבים להצלחה גדולה בארה”ב ימשיכו להתקיים, לנובו החליטה לבצע מהלך מיתוגי מחדש, מה שלא מפתיע יתר על המידה כאשר רכשה את חטיבת הניידים מידי גוגל (Google) ב-2014. לנובו נחשבת אומנם מותג מוכר מאוד בתחום המחשבים, אולם בסלולר ולמרות כי היא בין יצרניות המכשירים הסינית הגדולות, בפועל מעולם לא הצליחה לבצע חדירה גדולה לשוק המערבי. כך, באמצעות מיתוג שמה על מכשירי מוטורולה, היא אולי תצליח לחדור גם עם מוצרים נוספים לשוק העולמי.
אוסטרלו, אשר ליווה את החברה בכל המהפכות האחרונות שלה מרגיע ואומר כי הרוח של מוטורולה תמשיך ותחייה איתנו במוצרי לנובו וככל הנראה אלו ייראו ויעבדו אותו הדבר, שכן לנובו משאירה את צוותי הפיתוח המקוריים וכרגע לא מבצעת שינויים דרסטיים מעבר למיתוג.
Goodby Moto.
עדכון: וכעת מגיעה התגובה הרשמית: “מוטורולה מוביליטי תמשיך להתקיים כחברת בת מלאה של לנובו, כולל המנהדסים, המעצבים ומחלקת הייצור לכל מוצרי המובייל. אולם, לצורך מיתוג המוצרים שלנו אנו נבנה מיתוג אסטרטגי כפול לרוחב מכשירי הטלפונים והמוצרים הלבישים בשימוש מותג Moto ו-Vibe. המותג “Moto” הוא שם נרדף למוטורולה ולאחרונה הדגשנו את המיתוג הזה במוצרים, דבר שנושא קדימה את המורשת של מוטורולה בצורה מודרנית ומרתקת.”