בעולם הפתוח של משחקי הקז’ואל נחשבת Pop Cap למלכה. גם היא לא ממש מוכתרת באופן רשמי, אין ספק שמדובר באחת החברות המובילות בראש הדירוג של יצרניות משחקי הקז’ואל. די לבקר באתר הרשמי של החברה כדי לראות עד כמה מהמשחקים שלה מוכרים היטב, ומעל כולם, אולי שניים מהמשחקים הידועים ביותר בתחום: Bejeweled שהוא אחד המשחקים הנמכרים ביותר בהיסטוריה של עולם משחקי המחשב בכלל, ו-Zuma.
השניים האחרונים גם הגיעו בסופו של דבר אל פלטפורמת המשחקים של פייסבוק. הראשון היה Bejeweled Blitz לפני כשנה ויצר תת קטגוריה חדשה בפורטפוליו של PopCap, משחקי Blitz, משחקי דקה.
לקח לחברה זמן רב להגיע עם משחק שני לספר הפנים, אבל כשהוא הגיע, מדובר היה בהמרה מוצלחת מאוד של Zuma, המשחק השני שכל כך מזוהה עם החברה, שגם לשמו נוספה, ואיך לא, המילה Zuma Blitz. מי שעוקב אחרי האתר הזה בקביעות, יודע שהמשחק הזה, נכון להיום, הוא אחד הפופולאריים ביותר שלנו, אבל לא רק שלנו: זמן שהאותיות הללו מוקלדות, הוא כבר רשם יותר מ-6 מיליון משתמשים בממוצע לחודש (MAU). זו הסיבה שגם הובילה אותנו לראיון קצר עם ג’ון דייויד, סגן נשיא לפיתוח חברתי בחברה שהוקמה לפני 11 שנה פחות או יותר.
“זה היה מהנה”, הוא אומר על הסיבות שהובילו את PopCap לבחור דווקא ב-Zuma כמשחק השני שיעשה את הדרך לפייסבוק ולתצורת הבליץ. “יש לנו כמה כותרי פייסבוק שונים בשלבים שונים של דוגמאות ראשונות. Zuma היה המשחק הראשון (אחרי Bejeweled) שפשוט הרגיש נהדר. מוקדם בשלבים הראשונים Zuma Blitz עבר את ‘מבחן העובדים’ שלנו. ביקשנו מכל עובדי החברה לנסות את המשחק בתקופת בטה של שבועיים. ידענו שיש לנו ביד משחק מהנה כשכולם המשיכו לשחק במשחק גם ארבעה שבועות לאחר מכן, הרבה לאחר שהבטה הגיעה לסיומה”.
האם אתה מרוצה כשאתה בוחן את ה-MAU של Zuma Blitz? אלו הם המספרים שחשבתם עליהם?
“אנחנו לא קובעים מטרות קשיחות בדמות כמות האנשים שמשחקים במשחק לפני שאנחנו משחררים משחק חדש. אבל אנחנו מאוד מתלהבים מהמספרים שאנחנו רואים עבור המשחק עד עכשיו. יש לנו יותר ממיליון שחקנים ביום. ויש לנו גם הרבה מאוד רעיונות כיצד לשפר את המשחק ואנחנו מאמינים שזה יוביל לכך שהקהל שלו יגיע לרמות גבוהות יותר”.
האם עולם המשחקים השתנה בגלל הרשתות החברתיות? האם זו הסיבה שלחברות שבדרך כלל יוצרות משחקי AAA יש נוכחות הולכת וגדלה בפייסבוק?
“הרשתות החברתיות יצרו קהל מסיבי שמאוד מעורב ומאוד קשור לחבריו. מדובר בסביבה מדהימה להצגת חוויות משחק חדשות אני לא רוצה לדבר בשם חברות משחקים אחרות, אבל אנחנו רואים בכך הזדמנות גדולה ליצירת החוויה המחוברת של הדור הבא , וכזו שהשחקנים יאהבו. העברת ההשקעה שלנו לכיוון הזה היא מאוד הגיונית”.
את הכתבה המלאה תמצאו באתר ספר המשחקים של פייסבוק. מומלץ בחום!