זו הייתה אחת החברות המבטיחות ביותר בתחום והגיעה הרבה לפני המוצרים של אפל (Apple), סמסונג (Samsung) ואחרות. ג’ובון (Jawbone), החברה ששווייה הוערך ב-3 מיליארד דולר רק לפני שנה – מפסיקה את פעילותה והודיעה על פירוק.
החברה שבסיסה בסן פרנסיסקו, נכנסה לשוק בשנת 2009 עם מספר מוצרים ובראשם הדיבורית האישית Jawbone Icon. כשנה לאחר מכן הציגה את Jawbone UP, צמיד ניטור ברצועת סיליקון ספורטיבית ומינימליסטית המתחבר למכשירים הניידים ועוקב אחר ביצועי הספורט והכושר לכל אורך היום.
ג’ובון השיקה עוד ארבעה דורות של צמיד הכושר כשהאחרון שבהם הגיעה ב-2015, אולם התחרות הגוברת מול חברות חדשות יחסית בתחום גרם לעסקיה לדשדש. פיטביט (Fitbit) הצליחה לעקוף אותה בקלות והחזיקה במקום הראשון במכירות זה מספר שנים, זאת עד הרבעון האחרון בו שאומי (Xiaomi) תפסה את הבכורה, בזכות צמיד הכושר המוזל שלה Mi Band.
חוסיין רחמן (Hosain Rahman), המייסד ומנכ”ל החברה קיים מגעים למכירתה עם מתחרות ומשקיעים, אולם המגעים לא הבשילו לכדי עסקה. לפי דיווחים, רחמן לא נטש לגמרי את התחום ועבר לסטארט-אפ חדש בשם Jawbone Health Hub, אשר יתמקד במוצרי בריאות וחלק מהעובדים בג’ובון עברו יחד איתו. Jawbone Health תספק את השירות ללקוחות שרכשו את מוצרי ג’ובון.