מהפך הסמארטפונים בישראל הביא עימו שליטה לכמה חברות שעד לאחרונה היו כמעט ולא מורגשות בשוק. סמסונג היא כעת השולטת בשוק הישראלי והצליחה לעקוף את אפל, כך על פי נתונים של חברת המחקר IDC שפרסם אתר דה-מארקר לשנת 2011.

סמסונג הצליחה למכור הכי הרבה מכשירים בשוק הסמארטפונים בישראל בשנת 2011, וסך הסמארטפונים שנמכרו היה קצת פחות ממיליון יחידות. סמסונג עמדה על 34% מסך המכירות ואילו אפל עם 32%. עוד מהנתונים מתברר כי מי שהייתה חזקה באופן ניכר בשוק יורדת גם אצלנו ונאבקת על המקום השלישי עם סוני (אריקסון) המחזיקות כל אחת בכ-9% ממכירות הסמארטפונים בשוק. אחריהם נמצאים RIM עם 8%, LG עם 5%, ובסוף ניתן למצוא גם את מוטורולה עם 2% בלבד ו-HTC עם 1%.

אנדרואיד מתחזקת
בתחום מערכות ההפעלה, גם כאן בדומה למתרחש בארה”ב מערכת האנדרואיד שולטת, עם 51% מסך מכשירי הסמארטפון בישראל המריצים אנדרואיד ו-32% המריצים iOS. זוהי עלייה של למעלה מ-10% משנה שעברה לאנדרואיד, וירידה קלה למערכת של אפל. אחריהם נמצא שוב את נוקיה עם סימביאן המתחלקת על המקום עם BlackBerry OS ב-9% ו-8%.

עוד ב-2010, נוקיה הייתה אחראית על מכירות של כ-40%, וכבר בתחילת השנה ניתן היה לראות את הירידה, שם נוקיה עמדה על כ-23% ממכירות (כלל) המכשירים בשוק.

בשוק הטאבלטים, לאפל עדיין יש אחיזה משמעותית, עם סך של 178 אלף יחידות שנמכרו ואפל האחראית על 55% מהמכירות, כשלאחריה סמסונג עם 19%, ViewSonic עם 7%. שאר המכירות מתחלק בין Archos, Asus, Motorola ואחרים.

על פי הערכות, בישראל ישנם כ-6.5 מיליון מכשירים פעילים, וכ-2 מיליון מכשירים הם סמארטפונים. לא נמסר האם המידע כולל מכירות של חנויות פרטיות שכן בשל שינוי שיטת המכירה בחברות הסלולר, צרכנים רבים החלו להעדיף לרכוש את המכשיר הבא שלהם שם.