כ
כ-140 חברות ישראליות יציגו טכנולוגיות חדשניות בביתן מכון היצוא בתערוכת הסלולר 2015 MWC, שתפתח בשבוע הבא (2-5/3) בברצלונה, עליה של כ- 17% במספר החברות המציגות בביתן הישראלי לעומת התערוכה הקודמת. שתיים מהן מועמדות לפרסים בתחרות המובייל שעורכת הנהלת התערוכה: חברת סאגונה מועמדת לפרס יחד עם חברת אקמאי Akamai (ענקית האצת התכנים ברשת האינטרנט) בקטגוריה Best Mobile Technology Breakthrough, חברת Wakingapp בקטגוריה Best Technology Enabler
לתערוכה, הנחשבת לגדולה והחשובה בעולם בתחום המובייל, צפויים להגיע כ- 86,000 מבקרים וכ- 1,900 מציגים אשר יציגו את הטכנולוגיות, המוצרים והאפליקציות החדשניים ביותר שלהם. התערוכה המושכת אליה באופן מסורתי חברות ענק מתחום התקשורת ביניהן: מפעילים סלולריים, ספקיות אינטרנט, מפעילי שירותי טלוויזיה, חברות מדיה ופרסום, ויצרניות מכשירים, מהווה השנה מוקד משיכה גם עבור יצרניות רכב, בנקים, חברות תעופה וחברות ציוד רפואי אשר יגיעו לבחון מקרוב את המוצרים, הטרנדים והחידושים בתחום.
הביתן הלאומי של ישראל מוקם על ידי מכון היצוא ובשיתוף מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, שטחו מתפרס על פני כ – 500 מ”ר, וממוקם במיקום מרכזי בתערוכה (Hall 5 SI84) לצד חברות התקשורת המובילות בעולם. שטח הביתן מחולק ל 3 מתחמים: מתחם ביתני תצוגות, מתחם מפגשים עסקיים ו”חנות” האפליקציות StartAppNation שתציג כ- 80 אפליקציות על גבי מסך אינטראקטיבי. האפליקציות יוצגו וישווקו על ידי אנשי מכון היצוא ומינהל סחר חוץ, אשר ייצרו את הקשרים הראשוניים בין המפתחים הישראלים והאורחים בביתן הישראלי.
לדברי אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה: “הנספחים המסחריים של מינהל סחר חוץ הפרוסים ב-40 בירות כלכליות ברחבי העולם איתרו גורמים בעלי השפעה בשווקים שלהם ויזמו מפגשים עסקיים עם החברות הישראליות המציגות בביתן. השנה, כמו אשתקד, נקבעו יותר מ- 2000 פגישות, עם חברות מטרה מובילות. משמעות הדבר הוא שעוד בטרם נפתחת התערוכה, הלו”ז של רוב החברות הישראליות בביתן הישראלי מלא בפגישות איכותיות, על ארגונן שקדו הנספחים בחודשים האחרונים. נספחי משרד הכלכלה, ימשיכו ללוות את החברות הישראליות גם במהלך המפגשים בתערוכה ולאחריה. בין התיאומים, ניתן למנות כבר עתה, מפגשים עסקיים עם נציגים מחברות כגון סמסונג, דויטשה טלקום, צ’יינה מובייל, BMW, סוני, סימנס, טורקסל ועוד
לדברי עופר זקס, מנכ”ל מכון היצוא: “מכון היצוא מקים זו השנה השישית את הביתן הלאומי בתערוכה בברצלונה, המוכיח עצמו מידי שנה כמוקד המרכז פיתוחים וטכנולוגיות חדשניות ומושך אליו מבקרים בדרגים בכירים מחברות בין לאומיות מובילות. ייחודן של החברות הישראליות השנה מתבטא בהצגת טכנולוגיות ופתרונות המסתכלים על הטכנולוגיה מ”חוץ לקופסא” ומציגים מעין “חוצפה טכנולוגית”. כך למשל, חברה שפיתחה טכנולוגיות למדידת קרינה מייצרת למפעילות סלולריות טכנולוגיה לאופטימיזציה של הרשתות, חברה שבמקום למצוא פתרון להארכת זמן הסוללה מצאה פתרון להטענת המכשיר תוך דקה אחת, וחברה שלקחה את מורכבות יצירת פרסום במציאות רבודה והנגישה אותו לכל אדם”
על פי הערכות מכון היצוא, ישראל ייצאה בשנת 2014 מוצרים וטכנולוגיות בתחום התקשורת בהיקף של כ 3.5 מיליארד דולר: מתוכם 2.25 מיליארד דולר ציוד תקשורת ו- 1.25 תוכנות לתקשורת. (לא כולל מיזוגים ורכישות).
טקס פתיחת ביתן ישראל בתערוכה יתקיים ביום ב’, 2/3 בשעה 12:00 (שעון ברצלונה) בביתן הלאומי (Hall 5 D81) במעמד יו”ר מכון היצוא, רמזי גבאי, שגריר ישראל בספרד מר אלון בר, הנספח המסחרי של מינהל סחר חוץ בספרד מר עמי לוין ובהשתתפות גורמים בכירים בתעשייה התקשורת הישראלית, וכן ראשי ונציגי החברות המשתתפות בתערוכה.
*הודעה לעיתונות