אפל (Apple) פרסמה אמש את הדו"ח הרבעוני שלה לחודשים אוקטובר עד דצמבר 2018, ועולה ממנו כי מצבו של ה-iPhone (אייפון) בכי רע, אך אפל עצמה דווקא במצב מצוין.

בשלושת החודשים האחרונים של 2018 רשמה החברה הכנסות של 84.3 מיליארד דולר – ירידה של 5% לעומת החודשים המקבילים ב-2017. הגורם העיקרי, (ולמעשה היחיד, לירידה הזו לה הוא נפילה של 15% במכירות מכשירי ה-iPhone של החברה. במקביל הכנסות החטיבות האחרות של החברה דווקא עלו ב-19%, כאשר העליות החדות ביותר נרשמות בתחום האביזרים עם 33% ובמכירות הטאבלטים שלה עם 17%. בזכות עליות אלו עלה שווי המניה של אפל במהלך הרבעון ב-7.5% ל-4.18 דולר, והחברה תחלק בחודש הבא דיוידנד למשקיעים.

המנכ"ל, טים קוק, ציין כי למרות האכזבה מההכנסות הנמוכות מהצפוי, הדו"ח מעיד על כך שאפל "רצה למרחקים ארוכים".

במקביל, פרסמה חברת המחקר קאנליס (Canalys) את דו"ח מכירות הטלפונים החכמים לרבעון האחרון ולסיכום שנת 2018 כולה, המצביע גם הוא על כך ששוק הסלולר בירידה, אך עדיין יש בו מקום להצלחה עבור חברות המתאמצות מספיק.

ברבעון הרביעי נרשמה ירידה של 6% במכירות הטלפונים החכמים ל-362.5 מיליון. זהו הרבעון החמישי ברצף בו נרשמת ירידה במכירות בשוק הזה, מה שמעיד כי השוק הגיע לבגרות ואנשים כבר לא משדרגים את מכשיריהם בתדירות גבוהה.

אפל אמנם הצליחה להתברג למקום הראשון עם 71.1 מיליון מכשירי iPhone, אך מדובר בירידה של 7.3% לעומת מספר המכשירים שמכרה ברבעון המקביל ב-2017. כמות מכשירי ה-iPhone XR שנמכרו הגיעה ל-22 מליון, כמעט כמו זו של iPhone Xs Max ו-iPhone Xs יחד מהם מכרה החברה 14 מיליון ו-9 מיליון יחידות, בהתאמה.

קרא עוד:  מסע הרענון נמשך: סמסונג השיקה את Galaxy A20s

סמסונג (Samsung) נמצאת במקום השני עם מכירות של 70.3 מיליון טלפונים – ירידה של 5.3%. וואווי (Huawei), למרות צמיחה של 47.3%, נמצאת רק במקום השלישי עם 60.5 מיליון יחידות, ובמקומות 4 ו-5 ניתן למצוא את אופו (Oppo), שרשמה גידול של 20.6% ומכרה 31.8 מיליון יחידות, ושאומי (Xiaomi), שרשמה ירידה של 3% ומכרה 26.4 מיליון מכשירים.

בסיכום שנתי סמסונג נמצאת במקום הראשון עם נתח שוק של 21.2%, אפל במקום השני עם נתח של 15.3%, וואווי נושפת בערפה עם נתח שוק של 14.8% במקום השלישי, שאומי במקום רביעי עם 8.7% ואופו במקום החמישי עם 8.6%.