חברת המחקר Sensor Tower פרסמה נתונים מעיינים על משתמשי אייפון (iPhone) של חברת אפל (Apple) בשנת 2016: מתברר כי משתמש ממוצע הוציא 40 דולר בשנה על הורדת אפליקציות למכשיר – עליה מ-35 דולר בממוצע בשנת 2015.

הקטגוריה המובילה בתחום האפליקציות היא עדיין קטגוריית המשחקים, שגרפה יותר מ-80 אחוז מהרווחים שהועברו למפתחים מחנות האפליקציות של אפל, ה-App Store, כאשר משתמש ממוצע הוציא 27 דולר, לעומת 25 דולר בשנת 2015. בהתחשב בכך שאפליקציית פוקימון גו (Pokemon Go) הושקה בשנה החולפת והרוויחה יותר ממיליארד דולר מהורדות, לא מדובר בהפתעה גדולה.

גם קטגוריית אפליקציות הבידור נמצאת בעליה ברווחים של 130 אחוזים. מדובר על אפליקציות כמו נטפליקס, הולו, HBO Now, וכן הלאה, שהאפליקציה שלהם היא אמנם חינמית אבל ההרשמות למנוי בתשלום נעשות דרך האפליקציה עצמה. לעומת זאת, מספר האפליקציות הכללי שמורידים משתמשי אייפון ירד – מ-35 אפליקציות בשנת 2015 ל-33 אפליקציות בממוצע בשנת 2016, מה שאומר שכמות הרווחים מתחלקת בין פחות אפליקציות ולכן עלתה.

ומה קורה בעולם האנדרואיד (Android)? באופן מסורתי, משתמשי אנדרואיד מוציאים פחות כסף על רכישות של אפליקציות. חברת המחקר AppsFlyer מצאה לפני כחצי שנה כי משתמש אייפון מוציא בממוצע פי 2.5 משתמש אנדרואיד, כאשר משתמשי אנדרואיד מוציאים בממוצע בין 0.43 ל-1.08 דולרים בחודש על רכישת אפליקציות.

כמו כן מצאה החברה כי בחודש ממוצע, רק 4.6 אחוז ממשתמשי אנדרואיד ירכשו לפחות אפליקציה אחת, וזאת לעומת 7.1 אחוז ממשתמשי אייפון. הסיבה היא ככל הנראה שחלק גדול מנתח השוק של אנדרואיד מבוסס על המגזר העסקי, בו משתמשים נוטים פחות להוריד אפליקציות לשימוש אישי, כמו גם העובדה שאנדרואיד נפוצה גם בשווקים חלשים בהם למשתמשים אין יותר מדי כסף לבזבז.