מוקדם יותר השבוע דווח כי ההכנסות של חנות ה-App Store כמעט כפולה מההכנסות של Google Play, למרות העובדה כי כמות ההורדות בחנות Play גדולה יותר. סקר חדש שופך אור על ההבדלים בין שתי הקבוצות.

הסקר, שתוצאותיו נלקחו מתוך מדגם של 800 משתמשי טלפונים חכמים בארה"ב, מראה כי 20 אחוזים ממשתמשי iOS "גולשים בחנות ה־App Store באופן יומי". כמו כן, 32 אחוזים נוספים טוענים כי הם גולשים בה מדי שבוע, זאת בהשוואה ל־9 אחוזים מהמשתמשים שגולשים בחנות Play מדי יום, ו־21 אחוזים שגולשים בה מדי שבוע.

באופן מפתיע, פונקציית החיפוש המובנה ב־App Store אינה פופולרית בקרב המשתמשים. לפי הסקר, רק 16 אחוזים ממשתמשי החנות טענו כי השתמשו באפשרות החיפוש כדי למצוא יישומים "כשיטתם העיקרית". יתר על כן, 35 אחוזים ממשתמשי iOS אמרו שהם משתמשים בחיפוש באופציית ה־event אך בדרך כלל מסתמכים על חיפוש באינטרנט, בין היתר בעזרת גוגל (Google), כדי לאתר את היישומים שהם מחפשים.

הסיבה מסתבר, היא פשוטה – כאשר נשאלו עד כמה יעיל החיפוש בתוך חנויות האפליקציות, רוב המשתמשים טענו כי יש דברים לשיפור. 35 אחוזים ממשתמשי iOS אמרו כי הם משתמשים בחיפוש לעתים קרובות יותר, אבל מאמינים כי חיפוש באינטרנט נותן תוצאות טובות יותר. 33 אחוזים משתמשים בחיפוש באופן קבוע ומצאו שהתוצאות בדרך כלל תואמות את מה שהם חיפשו.

כאשר נשאלו על הורדת האפליקציה, 38 אחוזים ממשתמשי iOS אמרו כי הם מסתמכים יותר על התיאור והתכונות שסופקו על־ידי יוצר האפליקציה במקום על ביקורות. זאת בעוד ש־44 אחוזים ממשתמשי אנדרואיד מציינים ביקורות כנקודת שיא בתהליך קבלת ההחלטות שלהם. עם זאת, ניתן להסיק גם כי ביקורות חיוביות, רשימת תכונות, צילומי מסך ותיאורי האפליקציות אינם חשובים אם המחיר כבר מעבר למה שהמשתמש חושב שהוא המחיר הנכון.

רכישה חד פעמית או מנוי?

כאשר מדובר ברכישות מתוך האפליקציה, משתמשי אנדרואיד ו־iOS לא התנגדו לכאלה, כאשר 56 אחוזים ממשתמשי iOS ו־64 אחוזים ממשתמשי אנדרואיד אמרו שהם "לא הרגישו כאילו רימו אותם ברכישה בתוך היישום או מנוי". עם זאת, המשתמשים הביעו דאגה בנוגע למנויים באופן כללי, כאשר 54 אחוזים מהמשתמשים ב־iOS אמרו שהם מעדיפים תשלום חד־פעמי ו־47 אחוזים ממשתמשי אנדרואיד הסכימו עימם.

במונחי פרסום, 46 אחוזים ממשתמשי iOS אמרו שהם יבצעו רכישה מתוך היישום כדי להסיר מודעות, ואילו 38 אחוזים ממשתמשי אנדרואיד אמרו שהם יעשו זאת. ההבדל העיקרי בין שתי הפלטפורמות, לעומת זאת, מגיע במספר האפליקציות והמנויים בתשלום. 45 אחוזים ממשתמשי iOS שנבדקו טענו שיש בבעלותם חמש או יותר אפליקציות בתשלום או מנויים, לעומת רק 19 אחוזים ממשתמשי אנדרואיד.

נתונים אלה בהחלט משקפים את הנתונים בשוק, המצביעים על ניגוד בין יצירת הכנסות מ־App Store ומ־Play Store. הדוח המלא לקריאה כאן.